29.07.2024 13:00 0 WGC / Gmina Tczew

Rozbudują szkołę w Lubiszewie Tczewskim. Pierwsza umowa już podpisana

fot. archiwum SP Lubiszewo

Gmina Tczew zawarła umowę na opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa i przebudowa Szkoły Podstawowej w Lubiszewie Tczewskim – etap I” z wykonawcą: STUDIUM Sp. z o.o. z Warszawy.

Umowa opiewa na kwotę 137.760,00 zł. Władze gminy informują, że wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć kompletny przedmiot umowy w terminie nieprzekraczalnym do 5 miesięcy od dnia podpisania umowy, tj. do 24.12.2024 r.

Opracowany program funkcjonalno-użytkowy i pozostałe opracowania ujęte w opisie przedmiotu zamówienia mają wypełniać poniższy zakres i spełniać założenia dotyczące rozbudowy i przebudowy obiektu Szkoły Podstawowej w Lubiszewie Tczewskim:

1) w trakcie przebudowy i rozbudowy obiektu w pozostałej części budynku planowana jest ciągłość nauczania i użytkowania, więc zakres sporządzonej dokumentacji musi spełniać ten wymóg, ujmując rozwiązania umożliwiające wykonanie robót budowlanych w czasie użytkowania istniejącego w pełni funkcjonalnego obiektu,

2) uwzględnienie założenia dotyczącego zakładanej lokalizacji rozbudowy w północno-wschodniej części działki - jako przedłużenie budynku w miejscu wejścia głównego, gdzie znajduje się obecnie m.in. utwardzony plac przed wejściem i podjazd dla niepełnosprawnych,

3) przebudowa ma dotyczyć części szkoły (prostokąta z obecnym wejściem głównym do budynku, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ), gdzie znajduje się obecnie m.in. biblioteka, sekretariat, sala lekcyjna; zmiana zakresu przebudowy wymaga akceptacji Zamawiającego,

4) wykonanie niezbędnej inwentaryzacji obiektu i działki pod kątem możliwej rozbudowy i przebudowy szkoły oraz na jej podstawie opracowanie szczegółowego PFU. Inwentaryzacja posłuży m.in. do sporządzenia docelowych opracowań, identyfikacji możliwości w zakresie wykonania robót budowlanych (w tym na potrzeby połączenia części rozbudowanej z częścią istniejącą, przebudowy i funkcjonowania szkoły) i ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych; przeprowadzenie wizji lokalnej, dokonanie oględzin; Zamawiający zaleca, by inwentaryzacja docelowo była dołączona do koncepcji architektonicznej,

5) sporządzenie koncepcji architektonicznej w formie graficznej – min. 2 przekroje budynku, rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (w tym z układem funkcjonalno-przestrzennym), rysunek zagospodarowania terenu, elewacje budynku (co najmniej z 2 stron), część opisowa,

6) wykonanie ekspertyzy technicznej obiektu w zakresie niezbędnym do potwierdzenia możliwości rozbudowy i przebudowy Szkoły Podstawowej przy ul. Sambora 3 w Lubiszewie Tczewskim, zgodnie z koncepcją i PFU,

7) sporządzenie aktualnej mapy do celów projektowych terenu objętego zadaniem,

8) opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego zgodnego z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454);

obejmuje m.in. wyniki badań gruntowo-wodnych, inwentaryzację lub dokumentację obiektów budowlanych, porozumienia, zgody lub pozwolenia oraz stosowne warunki techniczne i realizacyjne związane z przyłączeniem obiektu do sieci wymagane rozporządzeniem, konieczne do wykonania przedmiotowego zadania,

9) wykonanie badań gruntowo-wodnych (co najmniej 6 otworów badawczych o głębokości co najmniej 5 m) i innych niezbędnych badań, odkrywek, odwiertów oraz załączenie do PFU dokumentacji z badań; badania gruntowo-wodne oraz dokumentacja, o których mowa powyżej, mają zostać wykonane przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia do ww. zadań,

10) ujęcie w rozbudowanej i przebudowanej części obiektu łącznie 10 sal lekcyjnych po 30 dzieci każda; wstępne przeznaczenie sal: sala informatyczna, sala językowa, sala chemiczna, sala techniczna z możliwością gotowania, sala biologiczna, sala fizyczna, sala geograficzna, sala muzyczno-plastyczna, sala do języka polskiego, sala matematyczna; autor dokumentacji powinien ująć przystosowanie sal (w tym instalacji) do ich specyfiki funkcjonowania i typowego wyposażenia takich sal,

11) po przebudowie i rozbudowie w części ujętej w zamówieniu należy ująć stołówkę/jadalnię i pomieszczenie do wydawania posiłków (zaplecze kuchenne); założono, że posiłki będą dostarczane do szkoły z zewnątrz (z poza szkoły),

12) ujęcie szatni dla przebudowywanej i rozbudowywanej części,

13) zwiększenie ilości sanitariatów zgodnie z obowiązującymi przepisami (toalety dostosowane do ilości użytkowników i pomieszczeń),

14) przedstawienie przez autora PFU optymalizacji kosztów ogrzewania rozważanej części budynku,

15) wyposażenie w instalację umożliwiającą podłączenie radiowęzła, wideodomofonu,

16) ujęcie w każdej sali instalacji pod monitory/tablice interaktywne,

17) ujęcie wszystkich niezbędnych prac dotyczących przebudowywanej części, w tym np. remont pokrycia dachowego, jeżeli zaistnieje taka potrzeba,

18) zagospodarowanie terenu w niezbędnym zakresie (w tym m.in. uwzględnienie kwestii dojazdu, dojść, parkingu, ogrodzenia, nasadzeń),

19) wszystkie prace dotyczące instalacji, infrastruktury towarzyszącej i zapewnienia funkcjonowania budynku, jak m.in. wykonanie i/lub przebudowa instalacji (bądź sieci): elektrycznej, teletechnicznej, wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, alarmowej, monitoringu, wodociągowej, kanalizacyjnej, przeciwpożarowej, odprowadzenia wody opadowej, dotyczące nowych lub istniejących przyłączy (w tym gazowego, wody, kanalizacji sanitarnej, energii elektrycznej, teletechnicznej); zakres obejmuje m.in. wstępną kalkulację zapotrzebowania na wodę do celów użytkowych czy energię elektryczną,

20) niezbędne roboty rozbiórkowe, wykończeniowe, wyposażenia stałego i inne,

21) roboty elewacyjne dotyczące całości budynku i inne roboty niezbędne do wykonania w całym budynku, które są konieczne przy wykonaniu/odnowieniu elewacji,

22) wydzielenie w PFU (w uzgodnieniu z Zamawiającym) etapów prac umożliwiających przebudowę i rozbudowę obiektu z jednoczesnym użytkowaniem obecnego obiektu; podział prac na etapy uwarunkowany jest również środkami, którymi dysponuje Zamawiający; w przypadku konieczności realizacji inwestycji w etapach autor opracowań powinien uwzględnić konieczność podziału zakresu inwestycji dla potrzeb przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na roboty budowlane,

23) dokonanie inwentaryzacji zieleni w zakresie niezbędnym do tego, by spełnić wymagania urzędu, do którego składa się stosowny wniosek o usunięcie drzewa/drzew; oszacowanie kosztów niezbędnej wycinki i nasadzeń, a także kosztów usunięcia/przeniesienia słupa energetycznego wraz z potwierdzeniem takiej możliwości,

24) Wykonawca uzyska, opracuje wszelkie dokumenty i ich załączniki do celów realizacji zamówienia, m.in. pozostałe ekspertyzy, opinie (np. przeciwpożarowa, sanitarna), operaty, sprawdzenia ewentualnych odstępstw, uzgodnień, pozwoleń, itp., wymaganych przepisami i innych wyżej nie wymienionych a niezbędnych dla prawidłowego opracowania PFU, w tym dla potwierdzenia prawidłowości i wykonalności rozwiązań/założeń przyjętych w PFU; dokumenty takie i załączniki należy załączyć do PFU,

25) Wykonawca określi dokumentację i dokumenty formalne jakie winien będzie opracować lub uzyskać przyszły Wykonawca robót budowlanych oraz formalności jakie będzie on zobowiązany dopełnić,

26) Zamawiający dopuszcza możliwość nadbudowy budynku w ramach niniejszego zamówienia,

27) Wykonawca uzyska decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, składając wcześniej stosowny wniosek; decyzja powinna być ostateczna,

28) Wykonawca przedłoży harmonogram rzeczowo-finansowy dla przedsięwzięcia pokazując szacowane terminy uzyskania decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowy i terminy wykonania robót budowlanych oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie, liczone w tygodniach od daty rozpoczęcia realizacji zadania,

29) roboty, które będą konsekwencją powyższych (ujętych w opisie) robót, w tym jeśli są niezbędne do doprowadzenia stanu budynku do stanu, który nie będzie gorszy niż przed rozbudową i przebudową (w tym wewnątrz i na zewnątrz),

30) ujęcie w dokumentacji projektowej wszelkich niezbędnych prac wynikających z przebudowy i rozbudowy szkoły podstawowej, które nie zostały ujęte powyżej (w opisie), a wynikają z przepisów prawa budowlanego (w tym przepisów ppoż i dotyczących potrzeb osób niepełnosprawnych), wytycznych organu administracyjno-budowlanego i dostosowania obiektu do tych wymagań; dotyczy to całego istniejącego budynku, części do przebudowy, a także części rozbudowanej.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...