24.05.2024 08:57 0 Materiał Partnera Materiał partnera
Otwarcie małego sklepu spożywczego może być dla przedsiębiorców kuszącą propozycją między innymi ze względu na stosunkowo niski wkład własny. Jednakże, zanim podejmiesz decyzję o uruchomieniu takiego biznesu, warto dokładnie przeanalizować wszelkie aspekty związane z jego prowadzeniem. Jakie koszty i zarobki wiążą się z prowadzeniem małego sklepu spożywczego oraz w jaki sposób skutecznie zwiększyć sprzedaż? Sprawdź poniżej!
Mimo ekspansji najpopularniejszych sieci supermarketów, małe sklepy spożywcze nadal nie wychodzą z mody. Po doborze odpowiedniej lokalizacji, asortymentu i wyróżniających Cię na tle konkurencji dodatkowych usług – na przykład własny punkt kurierski – mały sklep spożywczy wciąż może znaleźć swoje miejsce na rynku.
Przed otwarciem takiego biznesu musisz jednak zdawać sobie sprawę z kosztów, które na Ciebie czekają. Podstawowe wydatki obejmują:
Według szacunków, kwota na start powinna wynosić około kilkadziesiąt tysięcy złotych, jednak dużo zależy od lokalizacji, a także skali oraz specyfiki Twojego biznesu. Dobrym pomysłem w przypadku otwierania małego sklepu spożywczego jest również skorzystanie z dostępnych dotacji i dofinansowań.
Prowadząc mały sklep spożywczy, najważniejsze są Twoje zaangażowanie i opracowany wcześniej biznesplan. W wielu przypadkach małe sklepy spożywcze mogą zapewnić stabilne dochody, zwłaszcza jeśli są dobrze prowadzone i zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Osiągnięcie zadowalających zysków wymaga jednak czasu i wysiłku poświęconych na zbudowanie zaufanej bazy klientów.
Źródłem zarobku właściciela sklepu są marże narzucane na sprzedawane produkty spożywcze. Miesięczne obroty sklepów osiedlowych mogą przekraczać nawet 100 tysięcy złotych, jednak w przypadku dopiero rozwijającego się biznesu będą one przynajmniej o połowę niższe. Po odliczeniu wydatków przeciętny właściciel małego sklepu spożywczego może zarabiać kilka tysięcy złotych miesięcznie.
Sektor spożywczy w Polsce stale się rozwija, dlatego wejście na ten rynek wymaga przemyślanego biznesplanu. Według wielu to niskie ceny najbardziej przyciągają potencjalnych konsumentów, jednak w rzeczywistości istnieje wiele innych sposobów, które mogą wyróżnić mały sklep spożywczy na tle konkurencji.
Przyjazna obsługa, atrakcyjne rabaty, schludna prezentacja produktów to tylko niektóre z propozycji, które mogą zwiększyć sprzedaż małego sklepu spożywczego. Ciekawą propozycją są również dodatkowe usługi, które uczynią Twój lokal wygodnym punktem załatwiania codziennych spraw. W tym celu warto rozważyć otwarcie punktu kurierskiego, w którym Twoi klienci będą mogli odbierać i wysyłać paczki.
Ceny oferowane przez największe sieci supermarketów są na tyle niskie, że małym sklepom spożywczym trudno mierzyć się z gigantami na rynku w tym aspekcie. Z tego powodu przedsiębiorcy szukają innych pomysłów na zwiększenie atrakcyjności sklepu oraz generowanie dodatkowych dochodów. W tym momencie z pomocą przychodzi firma Pakersi i program Pakersi przy okazji, który oferuje ona franczyzę punktu kurierskiego w małym sklepie spożywczym lub innym lokalu usługowym. Zróżnicowanie oferty sklepu przyczyni się do jego dalszego rozwoju i sukcesu na lokalnym rynku. Zapoznaj się z zasadami prowadzenia franczyzy punktu kurierskiego Pakersi i benefitami, jakie na Ciebie czekają.