24.05.2024 08:57 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Czy warto otworzyć mały sklep spożywczy?

Materiał Partnera

Otwarcie małego sklepu spożywczego może być dla przedsiębiorców kuszącą propozycją między innymi ze względu na stosunkowo niski wkład własny. Jednakże, zanim podejmiesz decyzję o uruchomieniu takiego biznesu, warto dokładnie przeanalizować wszelkie aspekty związane z jego prowadzeniem. Jakie koszty i zarobki wiążą się z prowadzeniem małego sklepu spożywczego oraz w jaki sposób skutecznie zwiększyć sprzedaż? Sprawdź poniżej!

Ile kosztuje prowadzenie małego sklepu spożywczego?

Mimo ekspansji najpopularniejszych sieci supermarketów, małe sklepy spożywcze nadal nie wychodzą z mody. Po doborze odpowiedniej lokalizacji, asortymentu i wyróżniających Cię na tle konkurencji dodatkowych usług – na przykład własny punkt kurierski – mały sklep spożywczy wciąż może znaleźć swoje miejsce na rynku.

Przed otwarciem takiego biznesu musisz jednak zdawać sobie sprawę z kosztów, które na Ciebie czekają. Podstawowe wydatki obejmują:

  • wynajem lub zakup lokalu,
  • zakup towarów i wyposażenia,
  • opłaty za energię, wodę i inne usługi,
  • opłaty związane z zatrudnieniem personelu,
  • koszty marketingowe i promocyjne,
  • opłaty za ubezpieczenie.

Według szacunków, kwota na start powinna wynosić około kilkadziesiąt tysięcy złotych, jednak dużo zależy od lokalizacji, a także skali oraz specyfiki Twojego biznesu. Dobrym pomysłem w przypadku otwierania małego sklepu spożywczego jest również skorzystanie z dostępnych dotacji i dofinansowań.

Ile zarabiają właściciele małych sklepów spożywczych?

Prowadząc mały sklep spożywczy, najważniejsze są Twoje zaangażowanie i opracowany wcześniej biznesplan. W wielu przypadkach małe sklepy spożywcze mogą zapewnić stabilne dochody, zwłaszcza jeśli są dobrze prowadzone i zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Osiągnięcie zadowalających zysków wymaga jednak czasu i wysiłku poświęconych na zbudowanie zaufanej bazy klientów.

Źródłem zarobku właściciela sklepu są marże narzucane na sprzedawane produkty spożywcze. Miesięczne obroty sklepów osiedlowych mogą przekraczać nawet 100 tysięcy złotych, jednak w przypadku dopiero rozwijającego się biznesu będą one przynajmniej o połowę niższe. Po odliczeniu wydatków przeciętny właściciel małego sklepu spożywczego może zarabiać kilka tysięcy złotych miesięcznie.

Jak poprawić sprzedaż małego sklepu spożywczego?

Sektor spożywczy w Polsce stale się rozwija, dlatego wejście na ten rynek wymaga przemyślanego biznesplanu. Według wielu to niskie ceny najbardziej przyciągają potencjalnych konsumentów, jednak w rzeczywistości istnieje wiele innych sposobów, które mogą wyróżnić mały sklep spożywczy na tle konkurencji.

Przyjazna obsługa, atrakcyjne rabaty, schludna prezentacja produktów to tylko niektóre z propozycji, które mogą zwiększyć sprzedaż małego sklepu spożywczego. Ciekawą propozycją są również dodatkowe usługi, które uczynią Twój lokal wygodnym punktem załatwiania codziennych spraw. W tym celu warto rozważyć otwarcie punktu kurierskiego, w którym Twoi klienci będą mogli odbierać i wysyłać paczki.

Rozwiń mały sklep spożywczy i otwórz w nim punkt kurierski Pakersi

Ceny oferowane przez największe sieci supermarketów są na tyle niskie, że małym sklepom spożywczym trudno mierzyć się z gigantami na rynku w tym aspekcie. Z tego powodu przedsiębiorcy szukają innych pomysłów na zwiększenie atrakcyjności sklepu oraz generowanie dodatkowych dochodów. W tym momencie z pomocą przychodzi firma Pakersi i program Pakersi przy okazji, który oferuje ona franczyzę punktu kurierskiego w małym sklepie spożywczym lub innym lokalu usługowym. Zróżnicowanie oferty sklepu przyczyni się do jego dalszego rozwoju i sukcesu na lokalnym rynku. Zapoznaj się z zasadami prowadzenia franczyzy punktu kurierskiego Pakersi i benefitami, jakie na Ciebie czekają.


Czytaj również: