19.11.2019 14:18 0 raz
Dziesięć lat temu uchwałą rady powiatu zostało powołane gimnazjum, następnie powstało liceum ogólnokształcące, a także szkoła podstawowa. Tak powstała spełniająca niezwykle ważną rolę Szkoła Przyszpitalna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Starogardzie Gdańskim.
Konferencja związana z jubileuszem 10-lecia istnienia Szkoły Przyszpitalnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym odbyła się w auli Zakładów Farmaceutycznych Polpharma.
– Pomysł powołania tego typu placówki zrodził się z potrzeby, temat nie był znany, ale było zrozumienie i otwarcie na jego realizację – wspominała Maria Kłos, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Starogardzie Gd. - Pierwszą osobą, która zabiegała o powstanie szkoły, był ówczesny ordynator oddziału XII A pan doktor Marek Kobus. - Ponieważ nauka w tego typu szkole to edukacja specjalna, dlatego też nasza placówka została wskazana do realizacji tego nietypowego zadania. Szukaliśmy dobrych wzorców. Zwracaliśmy się dobrą radę do Szkoły Przyszpitalnej na Srebrzysku, skąd niejednokrotnie uzyskiwaliśmy cenne wskazówki, wsparcie oraz przykłady dobrych praktyk. Naszymi partnerami w codziennej pracy są także Szkoły Przyszpitalne w Olsztynie, Bydgoszczy i Szczecinie.
Do powstania placówki przyczyniły się władze powiatu starogardzkiego.
— Dziesięć lat temu uchwałą rady powiatu zostało powołane gimnazjum, następnie powstało liceum ogólnokształcące, a także szkoła podstawowa, dzięki czemu mieliśmy komplet szkół zabezpieczający dzieci i młodzież, które trafiają z problemami zdrowotnymi do Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych – mówił starosta Kazimierz Chyła.
Dzięki zaangażowaniu wielu osób i instytucji w Starogardzie Gdańskim udało się stworzyć zespół nauczycieli, którzy rozumieją i czują pracę z pacjentami dają im jednocześnie wiele ciepła i wsparcia oraz ciekawą ofertę zajęć edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych. W swojej pracy stosują przede wszystkim metody terapeutyczne i metody pozytywnych wzmocnień.
– Nauczyciele tworzą zespół, który wspiera się w codziennej pracy nie zapominając o tym, że uczniowie przybyli do szpitala na leczenie, a nauka jest wartością dodaną do oddziaływań medycznych i terapeutycznych. Udział w zajęciach edukacyjnych pozwala im wypełniać obowiązek szkolny i nauki – dodał wicestarosta Patryk Gabriel.