20.03.2025 09:00 0 WGC / KPP Tczew
W policji wprowadzono nowe zasady rekrutacji, które dotyczą m.in. kolejności etapów kwalifikacyjnych, zmian w teście sprawności fizycznej oraz okresów karencji dla kandydatów. W województwie pomorskim proces naboru będzie realizowany zgodnie z nowymi wytycznymi.
Jak informuje Komenda Powiatowa Policji w Tczewie, od 15 marca 2025 roku obowiązuje zaktualizowany proces postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w policji. Nowe zasady zostały określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 lutego 2025 roku i obejmują m.in. zmienioną kolejność etapów rekrutacyjnych, wprowadzenie nowych okresów karencji oraz modyfikację testu sprawności fizycznej.
W województwie pomorskim kandydaci będą przechodzić proces kwalifikacyjny w następującej kolejności:
test psychologiczny – w przypadku niezaliczenia można przystąpić do niego ponownie po 6 miesiącach,
test wiedzy – wyniki są uwzględniane w rankingu, jednak etap nie jest selekcyjny,
test sprawności fizycznej – ponowne podejście możliwe jest po 14 dniach kalendarzowych w razie niepowodzenia,
rozmowa kwalifikacyjna – kandydat może spróbować ponownie po 14 dniach,
ocena zdolności fizycznej i psychicznej przez komisję lekarską – w razie niezaliczenia badanie można powtórzyć po 4 miesiącach.
Ponadto, dotychczasowy tor przeszkód został zastąpiony czterema nowymi zadaniami, które sprawdzają siłę, zręczność i wytrzymałość kandydatów:
rzut piłką lekarską – kandydaci muszą rzucić 3-kilogramową piłką na odległość co najmniej 4,5 metra. Nieprawidłowe wykonanie skutkuje brakiem zaliczenia,
siady z leżenia tyłem – w ciągu 30 sekund należy wykonać minimum 14 powtórzeń. Nieprawidłowe wykonanie ruchu oznacza brak punktów,
bieg ze zmianą kierunku – trzykrotne pokonanie trasy w maksymalnym czasie 33 sekund. Nieprzestrzeganie schematu biegu skutkuje niezaliczeniem,
bieg między stojakami – w ciągu 90 sekund kandydaci muszą obiec stojaki minimum 19 razy. Każde odstępstwo od schematu powoduje niezaliczenie próby.
Osoby ubiegające się o przyjęcie do służby muszą spełnić określone wymagania:
posiadać polskie obywatelstwo,
korzystać z pełni praw publicznych,
nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
posiadać minimum wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
być zdolnym fizycznie i psychicznie do służby w formacjach uzbrojonych,
posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (jeśli dotyczy),
spełniać wymogi ochrony informacji niejawnych oraz mieć nieposzlakowaną opinię.
Nowe przepisy umożliwiają składanie dokumentów rekrutacyjnych elektronicznie poprzez platformę ePUAP. W tym celu należy skorzystać z usługi „Wstąp do Policji”, wypełnić kwestionariusz osobowy i przesłać formularz online. Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można znaleźć na stronie internetowej rekrutacji.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.