17.02.2025 16:00 0 WGC / Miasto i Gmina Pelplin
Cztery podmioty wyróżnione marką KOCIEWIE. To początek nowej strategii
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE uhonorowała cztery podmioty, które wyróżniają się swoją działalnością w regionie. Certyfikaty zostały przyznane w ramach strategii rozwoju marki turystycznej Kociewia.
Z okazji Światowego Dnia Kociewia, Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE wyróżniła cztery podmioty certyfikatem marki turystycznej KOCIEWIE. Jest to element strategii rozwoju i komercjalizacji marki regionu na lata 2024-2030, której inauguracja miała miejsce 17 grudnia 2024 roku. Celem projektu jest promocja miejsc i inicjatyw, które kultywują tradycję i tożsamość Kociewia oraz przyczyniają się do rozwoju turystyki.
Jednym z pierwszych uhonorowanych miejsc jest Ciafrotowo w Średniej Hucie (Gmina Warlubie, powiat świecki). Miejsce to, prowadzone przez Magdę i Marcina, oferuje m.in. warsztaty nawiązujące do lokalnej kultury, grę terenową oraz możliwość spotkań z „Bandą Kota Ciafrota”.
Drugie wyróżnienie otrzymała Makowa Koza sery z kociewskiej chaty, czyli serowarnia w Cieciorkach (Gmina Kaliska, powiat starogardzki). Właścicielka, Ania, produkuje sery z mleka koziego – świeże, dojrzewające, wędzone oraz z dodatkami takimi jak czosnek, popiół drzewny czy zioła. Produkty można nabyć na miejscu lub zamówić z dostawą na terenie całego kraju.
Trzeci certyfikat trafił do Grodziska Owidz (Gmina Starogard Gdański, powiat starogardzki), którego przedstawicielką podczas uroczystości była Marta Leczkowska. Miejsce to od lat stanowi atrakcję dla miłośników historii, oferując zrekonstruowane chaty, Muzeum Mitologii Słowiańskiej oraz liczne wydarzenia związane z kulturą Słowian.
Czwartym wyróżnionym podmiotem jest Dobry Targ, organizowany dwa razy w roku w odrestaurowanej owczarni Oklaski w Stanisławiu (Gmina Tczew, powiat tczewski). Wydarzenie, którego pomysłodawczyniami są Kasia Franusiak i Agnieszka Ciecholińska, przyciąga lokalnych producentów żywności i rękodzielników, a także mieszkańców Pomorza poszukujących ekologicznych produktów.
– Marka KOCIEWIE to nie tylko wyróżnienie pracy poszczególnych podmiotów. To także możliwość ścisłej współpracy na rzecz promocji naszego Regionu, a także spotkań networkingowych oraz wspólna realizacja założeń Strategii rozwoju i komercjalizacji marki turystycznej w najbliższych latach. Mam nadzieję, że grono podmiotów markowych systematycznie będzie się powiększać, a Kociewie dzięki zaplanowany działaniom zawalczy o tytuł Polskiej Marki Turystycznej przyznawanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki – mówi Piotr Kończewski z LOT KOCIEWIE.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: redakcja@kociewie24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.