05.09.2024 09:00 0 MS/Starogard Gdański
W Starogardzie Gdańskim wprowadzono istotne zmiany w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi, które dotyczą właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których jednak powstają odpady. Zmiany te obowiązują od 1 sierpnia 2024 roku i wynikają z zawarcia nowej umowy z Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych „STARKOM” Sp. z o.o.
Nowe zasady obejmują zwiększenie częstotliwości wywozu wybranych frakcji odpadów. Odpady z kategorii metale i tworzywa sztuczne będą teraz odbierane co 2 tygodnie, zamiast co 3 tygodnie.
Papier, który wcześniej wywożony był raz na 9 tygodni, teraz będzie odbierany co 6 tygodni.
Zmiany te wpłynęły na wzrost opłat za gospodarowanie odpadami. Na przykład przy wyborze kompletu pięciu pojemników o pojemności 120 litrów każdy, opłata wzrośnie z 79 zł do 90 zł miesięcznie.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, takich jak szkoły, przedszkola, urzędy, biura, sklepy, zakłady pracy i inne budynki użyteczności publicznej, są zobowiązani do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nowe deklaracje muszą być złożone do Prezydenta Miasta Starogard Gdański najpóźniej do 10 września 2024 roku.
Wypełnione deklaracje można składać osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska, który znajduje się w budynku Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Zblewskiej 18, w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta przy ul. Gdańskiej 6 lub za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej „ePUAP”.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.