17.05.2024 07:52 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Agencja reklamowa - dlaczego warto stawiać na działające lokalnie?

Materiał Partnera

Wybór agencji reklamowej nie powinien być kwestią przypadku. W grę wchodzi szereg czynników, które należy wziąć pod uwagę zanim podejmiemy decyzję o nawiązaniu współpracy. Wśród nich bezapelacyjnie na pierwszy plan wysuwa się doświadczenie w realizacji interesujących nas projektów. Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia opinii współpracujących z nią klientów, jak również obszar działalności. Dlaczego dobrze jest zainteresować się usługami agencji działającej lokalnie? Sprawdź!

  1. Agencja reklamowa - od czego zacząć szukanie?
  2. Agencja marketingowa - na co zwrócić uwagę przy wyborze?
  3. Agencja reklamowa Gdańsk Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo - stawiaj na działanie lokalne

Agencja reklamowa - od czego zacząć szukanie?

Szukasz agencji reklamowej, która wykonuje projekty graficzne, jak również strony internetowe, ale od czego zacząć? Na pewno od tego, że agencje reklamowe są bardzo pomocne na drodze do tego, aby identyfikacja wizualna Twojej firmy była spójna i jakościowa, ale zanim zlecisz im prowadzenie kampanii reklamowych, aby znaleźć potencjalnych klientów, musisz zacząć od zdefiniowania celi. Dobrej jakości kampanie reklamowe to jedno, ale to, czego oczekujesz i jaki masz na to budżet, do drugie. Musisz myśleć dwutorowo.

Zdefiniowanie celi to przede wszystkim określenie, co chcesz osiągnąć zlecając poszczególne działania. Czy ma to być zwiększenie rozpoznawalności marki, a może generowanie leadów? Być może myślisz także o zwiększeniu sprzedaży danej usługi lub produktu. Określ dokładnie to, co chcesz osiągnąć z pomocą działań reklamowych.

Nie bez znaczenia pozostaje także określenie grupy docelowej, czyli tak zwanego targetu reklamowego. To klucz do sukcesu, jeśli chcesz, aby Twoje działania nie poszły na marne. Być może masz do czynienia z niszą, a może jednak w grę wchodzi szerokie spektrum klientów. Najważniejsze jest to, aby stworzyć do nich odpowiedni przekaz, który będzie trafiał w ich potrzeby. Dokonaj więc analizy swoich odbiorców, jak również tych nowych, których uwagę chcesz przyciągnąć. To ułatwi stworzenie komunikatu reklamowego.

Koniec końców, zanim zaczniesz szukać pomocy specjalistów, dokładnie przeanalizuj budżet, jakim dysponujesz. To jeden z kluczowych aspektów, na który musisz zwrócić szczególną uwagę. Jak wiadomo, marketing to inwestycja, a nie koszt, niemniej warto wiedzieć, jakie środki możesz na niego przeznaczyć. Podejście pragmatyczne jest ważne - podejdź do kwestii budżetu realistycznie, abyś mógł być wypłacalny.

Kiedy jasno ustalisz cele, dobrze zrozumiesz swoją grupę docelową i koniec końców ustalisz budżet, jakim dysponujesz na prowadzenie działań reklamowych, możesz zacząć poszukiwania agencji, która wesprze Cię na drodze do osiągnięcia sukcesu. Teraz pozostaje jedynie zweryfikować swojego przyszłego partnera biznesowego. Co brać więc pod uwagę? Już tłumaczymy. 

Agencja marketingowa - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Wybór agencji reklamowej nie może być dziełem przypadku. Pamiętaj o tym, że tworząc kampanię reklamową - niezależnie od branży, w której się specjalizujesz - musisz zadbać o odpowiedni przekaz, a co za tym idzie, pozyskać jak najwięcej nowych klientów. Zadanie wydaje się mało skomplikowane, jednak nic bardziej mylnego. Agencja kreatywna, z którą nawiążesz współpracę powinna odpowiednio dostosować przekaz - zarówno do oczekiwań Twoich, jak i Twojej grupy docelowej.

Podejmując decyzję zwróć uwagę na portfolio. Dzięki temu dowiesz się, z jakim modelem pracy i stylistyką możesz mieć do czynienia. Wizualny aspekt jest niezwykle ważny - powinien być nie tylko estetyczny, ale przede wszystkim wpisywać się w identyfikację wizualną Twojej marki bądź też produktu lub usługi, które chcesz wypromować. Musisz również mieć na uwadze efektywność działań marketingowych - sieć i przestrzeń publiczna w ostatnim czasie jest wręcz zalewana kampaniami reklamowymi, a to do specjalistów należy znalezienie sposobu na to, aby przebić się przez gąszcz konkurencji.

Nie bez znaczenia pozostaje także doświadczenie fachowców z agencji reklamowej. Im dłużej działają na rynku, tym większa ich wiedza na temat jego funkcjonowania i to z podziałem na różne branże. Każda bowiem rządzi się swoimi prawami, dlatego tak ważne jest tworzenie m.in. banerów, grafik czy też spotów reklamowych wpisujących się w powszechnie przyjęte, ale najczęściej niepisane zasady rynku.

Bardzo istotnym czynnikiem są także opinie innych klientów. Przewaga tych pochlebnych to najczęściej tzw. green flag. Szukaj ich zarówno w przestrzeni internetu, social media, jak również przez “pocztę pantoflową”. Wiele małych agencji godnych polecenia łącząc oba te kanały tworzą pozytywny wizerunek marki, dzięki czemu ich renoma nieustannie rośnie. Wartością dodaną są również case studies, dzięki którym zweryfikujesz umiejętności “speców” od reklamy graficznej i nie tylko. Są żywym dowodem na to, że znają się na swojej pracy, a na reklamie zjedli zęby.

Niezwykle istotny jest również rozwój kompetencji, kreatywność, a także stawianie na innowacyjne rozwiązania. Przy tak dynamicznych zmianach na rynku reklamowym trzeba być o krok przed konkurencją, co wcale nie jest takim łatwym zadaniem. Kompleksowa obsługa w duecie z niekonwencjonalnym podejściem do tematu to często klucz do sukcesu.

Agencja reklamowa Gdańsk Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo - stawiaj na działanie lokalne

Współpraca z agencją reklamową działającą lokalnie niesie ze sobą szereg korzyści. Przede wszystkim warto wymienić to, że działający w niej specjaliści znają lokalny rynek i przestrzeń miejską, co jest szczególnie istotne w przypadku m.in. kampani outdorowych. Potrafią dostosować komunikat i wiedzą gdzie najlepiej jest go rozpowszechniać. Nie bez znaczenia pozostaje to, że zdecydowanie łatwiej jest się z nimi umówić na spotkanie, bądź po prostu odwiedzić siedzibę.

Firma, która działa w naszej lokalizacji, to na pewno ułatwienie komunikacyjne. Koniec końców - im mniejsza agencja, tym większe zaangażowanie w klienta, nawet przy założeniu, że jest ich bardzo dużo. Jak szukać dobrej agencji? Jak już wspomnieliśmy, można to robić tzw. “pocztą pantoflową”, czyli poprzez opinie jej klientów. Równie skuteczną metodą jest wpisanie w wyszukiwarkę np. takie fraz jak projekty graficzne Trójmiasto, projekty graficzne Gdynia, projekty graficzne Gdańsk, usługi graficzne Gdynia, usługi graficzne Gdańsk czy też agencja reklamowa Gdynia


Czytaj również: