Prezydent Miasta Tczewa Mirosław Pobłocki pochwalił się na swoim profilu fajsbukowym, że do Tczewa wraca system Mevo 2.0. Są to elektryczne rowery, do wypożyczenia i jeżdżenia po ulicach miasta. Cała flota będzie nowa, z której będziemy korzystać w 16 gminach przez 6 lat. Do Tczewa trafi 125 rowerów i 28 stacji.
— Cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. To zmiana w umowie z nowym operatorem Mevo, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Według wcześniejszych założeń operator miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone – przez firmę, która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą- piszą na stronie przedstawiciele Obszaru Metropolitarnego.
iedy one będą?*nhhŃhýfirma ý Bike Global operator systemu stawia na jakość, **zostanie uruchomiony w ciągu najbliższego roku. Samorządy nie poniosą kosztów dostaczenia nowych rowerów. Do tego operator zobowiązany jest podpisaną wcześnie umową.
Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii przez 6 lat.
Starsze rowery będą w użytkowaniu, jednak stopniowo wymieniane na nowe.
— Cześć rowerów z poprzedniej wersji systemu zostanie przekazana urzędnikom z gmin Obszaru Metropolitalnego do wykonywania obowiązków służbowych. Pozostałe rowery zostaną wystawione na sprzedaż- mówią przedstawiciele OMGGS. — Baterie z rowerów elektrycznych Mevo 1.0 mają zostać przekazane studentom Politechniki Gdańskiej. Młodzi naukowcy pracujący nad uruchomieniem nowoczesnego samochodu elektrycznego zbadają możliwości ich zastosowania w projektowanym pojeździe.
Włosi i Szwajcarzy wykonawcami rowerów i stacji.
Nowe modele rowerów produkuje włoska firma Vaimoo. Stacje ładowania baterii są produkowane przez szwajcarską firmę Nowe rowery elektryczne produkowane są obece u włoskiego producenta rowerów Vaimoo, produkującego e, Rotterdamie i Sztokholmie) specjalistyczne pociągi techniczne, części do satelit kosmicznych oraz systemy łączności. Poza produkcją i składaniem rowerów prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu. Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii (zamówionych u szwajcarskiego producenta). Kompletowany jest zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska.
16 gmin OMGGSl z Mevo 2.0
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:
w Gdańsku – 2 226 rowerów i 368 stacji,
w Gdyni – 1 137 rowerów i 144 stacje,
w Sopocie – 170 rowerów i 28 stacji,
w Tczewie – 125 rowerów i 28 stacji,
w Rumi – 79 rowerów i 23 stacje,
w Pruszczu Gdańskim – 92 rowery i 29 stacji,
w Redzie – 39 rowerów i 17 stacji,
w Kartuzach – 60 rowerów i 16 stacji,
w Pucku – 22 rowery i 14 stacji,
we Władysławowie – 44 rowery i 20 stacji,
w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji,
w Żukowie- 20 rowerów i 5 stacji, ^ w Somoninie- 10 rowerów i 2 stacje,
w Stężycy- 10 rowerów i 2 stacje,
w Kosakowie- 30 rowerów i 11 stacji,
w Kolbudach- 20 rowerów i 5 stacji.
Będziecie korzystać z rowerów?