14.07.2021 13:18 0 art.spons. Artykuł sponsorowany
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć widoczność w sieci swojego sklepu internetowego? Reklamy nie przynoszą spodziewanych efektów, a Ty nie wiesz, co zrobić, aby przyciągnąć nowych klientów? Zainwestuj w pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym – zwiększysz w ten sposób współczynnik konwersji. Optymalizacja poszczególnych podstron obniży z kolei współczynnik odrzuceń. Dowiedz się więcej o tym, na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego.
Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepów internetowych, podobnie jak pozycjonowanie stron internetowych, skupia się na zwiększeniu widoczności serwisu w sieci. To przede wszystkim optymalizacja poszczególnych elementów w sklepie oraz pozyskiwanie wartościowych linków. Jednak w przypadku pozycjonowania sklepu ważne jest także to, jaki osiąga się współczynnik konwersji. Konwersją może być zapisanie na newsletter, założenie konta na danym serwisie, ale w przypadku e-commerce jest to głównie sprzedaż. Dlatego najważniejsze jest to, aby wysoko w wynikach wyszukiwania były strony kategorii produktów. Najistotniejsze będzie więc dobranie fraz kluczowych. Warto przy tym wykorzystywać długie słowa kluczowe, tak zwane long tail. To właśnie one trafiają do klientów, którzy są zdecydowani na zakup i przeglądają internet w celu znalezienia właśnie tego produktu, jaki chcą mieć. Oczywiście należy także stosować inne rodzaje fraz, ale ich wybór będzie zależał od wielu elementów. Strategia podejmowanych działań powinna być dopracowywana z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego projektu. Warto zacząć od przeprowadzenia szczegółowego audytu SEO. W otrzymanym raporcie znajdziesz szereg wskazówek optymalizacyjnych.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – kiedy zacząć działać?
Dla ekspertów od pozycjonowania najlepszą sytuacją będzie rozpoczęcie pracy jeszcze przed wdrożeniem sklepu online. Wtedy, zamiast robić audyt i naprawiać błędy, można stworzyć stronę w taki sposób, aby była ona dostosowana do wymagań SEO oraz była pozbawiona błędów technicznych. To też najbardziej korzystna finansowo opcja – łatwiej jest wdrożyć poprawne działania na starcie niż naprawiać błędy. Zajmuje to mniej czasu pracownikom agencji SEO, a więc jest tańsze dla osoby, której zależy na pozycjonowaniu sklepu internetowego. Najczęściej jednak jest tak, że do specjalistów zwracają się właściciele sklepów online, które już jakiś czas działają, ale są niewidoczne lub mają niskie pozycje. Odpowiedz szczerze sam sobie – tworzyłeś sklep, opierając się wyłącznie na własnej wizji, korzystałeś z porad specjalistów od SEO? Zainwestowałeś w unikalne opisy produktów, a może skorzystałeś z opisów udostępnianych przez producentów? W ten sposób mogłeś zupełnie nieświadomie zduplikować content. Pamiętaj, że duplicate content może negatywnie wpłynąć na widoczność sklepu w sieci. Roboty wyszukiwarki doceniają to, co jest wartościowe i unikalne. Za takie treści możesz zdobyć dodatkowe punkty w rankingu. Jeśli masz już sklep, który działa i zależy Ci na większej sprzedaży, to przygotuj się na to, iż pierwsze działania SEO będą skupiały się na eliminowaniu błędów i optymalizacji strony pod kątem technicznego SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego nieco różni się od SEO dla innych typów stron internetowych. Konkurencja jest większa i często od razu zareaguje na Twoje wzrosty widoczności. Dlatego działania SEO dla e-commerce będą wymagały więcej godzin pracy, analiz, porównywania, szybkiego reagowania.
Jak wypozycjonować sklep internetowy i wyprzedzić konkurencję?
Podstawą skutecznych działań jest stworzenie planu, w którym zostaną uwzględnione kolejne kroki. W tym miejscu musimy wyróżnić kilka elementów składowych optymalnie zaprojektowanego pozycjonowania sklepu w Google.
Audyt SEO – dzięki niemu przekonasz się, czy każda podstrona w Twoim sklepie internetowym jest zoptymalizowana według aktualnych standardów i jakie błędy należy naprawić.
Optymalizacja – szereg czynności, które mają sprawić, że w Twoim sklepie internetowym odnajdą się zarówno roboty wyszukiwarki (ich zadaniem jest skanowanie zawartości i ustalanie kolejności witryn w rankingu wyników organicznych), jak i użytkownicy.
Rozbudowa profilu linków – dbanie o odpowiednią jakość i liczbę linków przychodzących.
Content marketing – równolegle z optymalizacją serwisu i pozyskiwaniem linków z wartościowych źródeł warto prowadzić działania content marketingowe. Marketing treści pozwala zdobyć nowe linki (zewnętrzne – z wpisów sponsorowanych i wewnętrzne – z artykułów blogowych). Rozbudowa treści w serwisie i poza nim to także szansa na wzbogacenie strategii o frazy, na przykład long tail.
W procesie planowania pozycjonowania sklepu internetowego uwzględnij pozycję wyjściową, specyfikę branży, w której prowadzisz działalność, a także działania podejmowane przez konkurencję. Nie kopiuj gotowych rozwiązań. Uniwersalne strategie mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Dostosuj plan pozycjonowania produktów w sklepie internetowym do swoich potrzeb.