12.07.2021 14:19 0 materiał partnera Materiał partnera
Instalacja skryptu na serwerze i dodanie produktów to dopiero pierwszy krok do tego, aby otworzyć własny sklep internetowy. Teraz trzeba znaleźć potencjalnych klientów. Być może udaje się sprawić, że użytkownicy social media odwiedzają sklep, ale nie są wcale chętni do zakupu. W związku z tym trzeba upewnić się, że sklep poza produktami zawiera odpowiednio dużo informacji pomocnych w podjęciu wyboru.
Działania, które mają na celu nakłaniać klientów do zakupów określa się strategią marketingu treści. Tworzenie bloga jest najpopularniejszym krokiem w tym kierunku. Blog może zawierać całą paletę treści multimedialnych, takich jak obrazy, wideo i artykuły związane ze sprzedawanym towarem.
Połączenie e-mail marketingu i mediów społecznościowych to typowy sposób na pozyskanie klientów do nowo założonego sklepu.
Budowanie marki to proces, który trwa wiele lat, a jednym z kluczowych etapów jest pojawienie się wyszukiwarce internetowej. Istnieją dwa czynniki decydujące o sukcesie w SEO dla sklepów internetowych. Pierwszy z nich to zapewnienie, że strony produktów są odpowiednio zoptymalizowane, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Drugi z nich to tworzenie dodatkowych treści - właśnie na bloga - aby uplasować się pod serpami związanymi z dłuższymi słowami kluczowymi.
Treści z reguły oferują wsparcie. Odpowiadając na nurtujące pytania, budują zaufanie, a także budują więź emocjonalną pomiędzy klientem, a marką. Poza blogiem, warto zadbać o to, aby na stronie znalazło się coś przykuwającego oko. Przedstawiamy moduły PrestaShop, które powoli, lecz skutecznie wspierają działania związane z przekonywaniem kupujących do zakupów.
Najlepszym modułem PrestaShop dla dobrze zaprojektowanych i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek wpisów blogowych jest prawdopodobnie Prestablog. Jest on kompatybilny ze wszystkimi motywami dla tej platformy. Posiada wsparcie dla wielojęzyczności, a dodatkowo obsługuje urządzenia mobilne.
Każdy z nas codziennie zadaje setki pytań. Zatem sekcja FAQ nie tylko poprawia komfort zakupów dla klientów, którzy mają pytania, ale także zmniejsza liczbę osób kontaktujących się z działem obsługi klienta. Oszczędność czasu i satysfakcja klienta w jednym.
Wynikiem jest mniejsze obciążenie pracą i możliwość skupienia się na zadaniach bardziej rozwojowych, które są kluczowe na pierwszych etapach istnienia sklepu internetowego.
Kolejnym elementem, który rzuca się w oczy jest to, że klienci będą nam wdzięczni za szybką odpowiedź na nurtujące ich pytania. Rozbudowana sekcja FAQ zwiększa współczynnik konwersji.
Prawdą jest, że wdrożenie sekcji FAQ pod wszystkimi produktami zajmie chwilę czasu. Jednak jest to długoterminowa inwestycja, która pozwala konkurować z innymi sklepami. Wdzięczne będą nam też osoby niepełnosprawne i ze starszych grup wiekowych, które nie mają czasu ani ochoty na samodzielne poszukiwania.
Każda strona internetowa powinna mieć trochę dynamiki. W PrestaShop możemy zrobić to przy użyciu modułu Creative Slider. Pozwala on na tworzenie przejrzystych i wydajnych stron produktowych z efektowną prezentacją samego produktu. W kilka minut można zastąpić statyczne obrazy produktów płynną prezentacją obrazów z ładnymi przejściami.
Obrazy produktów będą pokazywane kolejno, posuwając się automatycznie w zgodzie z wybranym przejściem i efektem specjalnym. Creative Slider jest łatwy w zarządzaniu i sprawdza się w SEO. Każdemu obrazkowi można nadać jasny tytuł i alt tag.
Atutem jest obecność suwaka, który wyświetla się w sposób responsywny na urządzeniach mobilnych.