09.10.2025 12:30 4 WGC / KPP Pruszcz Gdański

Czujność taksówkarza uratowała seniora przed utratą kilkudziesięciu tysięcy złotych. Akcja jak z filmu!

fot. KPP Pruszcz Gdański

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Pruszczu Gdańskim zatrzymali 19-letniego mężczyznę podejrzanego o usiłowanie oszustwa. Niewiele brakowało, a 80-letni mieszkaniec Bydgoszczy straciłby prawie 45 tysięcy złotych.

Do zdarzenia doszło na autostradzie A1. Do patrolu ruchu drogowego podjechał kierowca taksówki, który realizował kurs z Bydgoszczy do Gdańska. Mężczyzna poinformował funkcjonariuszy, że przewozi paczkę z dokumentami, ale jej przekazanie wzbudziło jego poważne wątpliwości. W Bydgoszczy przesyłkę wręczył mu wyraźnie zdenerwowany senior, a w paczce znajdowała się spora suma pieniędzy.

Policjanci natychmiast powiadomili dyżurnego jednostki. Mundurowi z wydziału kryminalnego zorganizowali szybką akcję, w wyniku której zatrzymano 19-latka, który miał odebrać gotówkę w Gdańsku. W miejscu prawdziwych pieniędzy, które funkcjonariusze zabezpieczyli, znalazła się przygotowana paczka.

Policjanci ustalili, że do 80-letniego mieszkańca Bydgoszczy zadzwoniła osoba, która przedstawiła się jako pracownik jednego z banków. Rozmówca poinformował seniora, że jakoby jego oszczędności zgromadzone w banku są zagrożone i żeby je ochronić musi natychmiast wypłacić pieniądze. Następnie starszy mężczyzna miał je przekazać jako paczkę z dokumentami. Oszczędności starszego mężczyzny miały zostać przewiezione do Gdańska, gdzie miały być bezpieczne – mówi asp. Karol Kościuk, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszczu Gdańskim.

Zatrzymany 19-latek został przewieziony do komendy w Pruszczu Gdańskim, a następnie przekazany bydgoskim funkcjonariuszom. Na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego usłyszał zarzut usiłowania oszustwa. Sąd w Bydgoszczy zdecydował o jego tymczasowym aresztowaniu na 3 miesiące. Za to przestępstwo grozi kara nawet do 8 lat więzienia.

Policja apeluje o ostrożność

Funkcjonariusze przypominają, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów:

  • podania loginu, hasła czy kodów SMS,

  • wypłacania środków i przekazywania ich innej osobie,

  • instalowania aplikacji umożliwiających dostęp do konta,

  • przelewania pieniędzy na inne, wskazane przez „konsultanta” konto.

W przypadku podejrzeń zawsze warto osobiście udać się do placówki banku i zweryfikować informacje, a o wszelkich próbach wyłudzenia niezwłocznie informować policję.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...