26.06.2024 14:00 0 WGC / KPP Tczew

Stracił 120 tys. złotych. 42-latek z powiatu tczewskiego oszukany

fot. Canva / zdjęcie poglądowe

Mieszkaniec powiatu tczewskiego padł ofiarą oszustwa, tracąc 120 tysięcy złotych. Policjanci apelują o wzmożoną ostrożność, a także radzą, jak nie dać się oszukać.

Jak relacjonuje Komenda Powiatowa Policji w Tczewie, 42-letni mieszkaniec powiatu tczewskiego otrzymał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku. Oszust poinformował mężczyznę, że ktoś próbuje wykonać podejrzane transakcje na jego koncie bankowym. Wprowadzony w błąd 42-latek, chcąc zabezpieczyć swoje pieniądze, postąpił zgodnie z instrukcjami.

Podszywający się pod pracownika banku oszust nakłonił 42-latka do wypłaty gotówki z konta i ponownego zdeponowania jej przy użyciu kodów blik. Mężczyzna, przekonany o konieczności takiego działania, stracił w ten sposób 120 tysięcy złotych – podaje sierż. Katarzyna Ożóg, oficer prasowy KPP w Tczewie.

Policjanci apelują do wszystkich mieszkańców o szczególną ostrożność.

Nigdy nie udzielajmy informacji o swoich finansach przez telefon, nawet jeśli rozmówca wydaje się wiarygodny. Prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o przekazywanie pieniędzy w taki sposób – dodaje sierż. Ożóg.

Ostrożność jest najważniejsza

Policjanci przypominają, że aby uniknąć stania się ofiarą oszustwa, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • Nigdy nie podawaj danych do logowania na konto bankowe przez telefon.

  • Nie udostępniaj kodów blik ani innych metod płatności osobom, których nie znasz.

  • W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu, natychmiast skontaktuj się z bankiem bezpośrednio, używając oficjalnych numerów kontaktowych.

Dodatkowo warto wiedzieć, że metoda oszustwa na blik polega na wyłudzeniu kodów blik, które umożliwiają natychmiastowe transfery pieniędzy.

Oszuści często podszywają się pod naszych przyjaciół lub członków rodziny, wysyłając wiadomości przez komunikatory internetowe. Proszą o szybkie przelanie pieniędzy, twierdząc, że znajdują się w trudnej sytuacji – tłumaczą policjanci.

W przypadku otrzymania podejrzanej prośby o pieniądze, skontaktuj się bezpośrednio z osobą, która rzekomo wysłała wiadomość, aby upewnić się, że prośba jest prawdziwa.

Pamiętaj!

  • Nie klikaj w linki ani nie instaluj aplikacji przesłanych przez nieznane osoby.

  • Zawsze zgłaszaj podejrzane wiadomości i telefony do swojego banku lub na policję.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...