15.03.2024 13:00 1 MS/KPP w Starogardzie Gdańskim
Policja w całym kraju alarmuje i apeluje o szczególną ostrożność podczas zakupów, zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i podczas transakcji internetowych. Mundurowi ostrzegają również przed oszustami podszywającymi się pod wnuki oraz funkcjonariuszy CBŚP i Policji.
Pośpiech i brak podstawowej wiedzy o bezpieczeństwie w sieci, zasadach bankowych oraz płatnościach elektronicznych prowadzą do częstych przypadków oszustw, w wyniku których tracimy nasze oszczędności życiowe.
Codziennie do jednostek policji w kraju zgłaszają się osoby, które stały się ofiarami oszustów. Zwłaszcza teraz, gdy zbliżają się święta wielkanocne, funkcjonariusze zauważają wzrost aktywności kieszonkowców i oszustów internetowych. Ci drudzy wykorzystują nasz pośpiech i zabieganie, co prowadzi do obniżonej czujności i roztargnienia. Wiele przestępstw dokonywanych jest poprzez podszywanie się pod wnuka, policjanta, prokuratora, doradcę finansowego czy funkcjonariusza CBŚP.
Zdjęcie: KPP w Starogardzie Gdańskim
Mimo apeli i ostrzeżeń policji, codziennie do starogardzkiej komendy zgłaszają się osoby, które straciły swoje oszczędności w wyniku przestępczych działań. W tym miesiącu do funkcjonariuszy z tej jednostki zgłosiło się 16 pokrzywdzonych, którzy łącznie stracili blisko 195 tysięcy złotych.
Policjanci otrzymali zgłoszenie od mężczyzny, który chciał pomnożyć swoje oszczędności, inwestując je w kryptowaluty. Fałszywy doradca finansowy skontaktował się z nim, sugerując, w jaki sposób powinien zarządzać swoimi pieniędzmi. Ostatecznie, zamiast zysku, mężczyzna stracił ponad 163 tysiące złotych.
Nie należy klikać w przesłane linki ani logować się za ich pośrednictwem do bankowości internetowej.
Nie powinniśmy również instalować programów i aplikacji proponowanych przez nieznane nam osoby.
Pamiętajmy, że Policja nigdy nie prosi o przekazywanie pieniędzy, a tym bardziej nie pozostawia ich w śmietniku czy wyrzuca przez okno.
Nie przekazujmy pieniędzy osobom obcym, nawet jeśli podają się za naszego wnuka.
Zawsze najpierw skontaktujmy się osobiście z daną osobą, aby potwierdzić, czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy finansowej.
Przy korzystaniu z płatności BLIK zawsze upewnijmy się, że kwota przelewu jest zgodna z naszymi oczekiwaniami przed podaniem kodu. Wystarczy chwila nieuwagi, aby ponieść wielkie straty.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 882 657 684.