12.12.2023 10:26 1 MS/Gmina Czersk
Wyścigi robotów, rywalizacja w programowaniu, uczenie robota nowych ruchów i zachowań. Brzmi futurystycznie? Ależ skąd! 7 grudnia odbył się w Warszawie finał Ligi Robotów, a uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Czersku zajęli trzecie miejsce!
33 najlepsze drużyny młodych informatyków z całej Polski zmierzyły się w Warszawie 7 grudnia. Każda z nich zaprezentowała robota, którego samodzielnie zaprogramowała.
– Dziś 33 drużyny spotkały się na jednym z największych stadionów w Polsce PGE Narodowy. To ogromne wyróżnienie, że tu jesteście, pokonaliście w rozgrywkach regionalnych inne zespoły i znaleźliście się w finale Ligi Robotów. Mam nadzieję, że ten i każdy kolejny tego typu projekt będzie się cieszył równie dużym zainteresowaniem. Liczę, że w kolejnych latach będziemy mogli dla Was kontynuować działania związane z robotyką i programowaniem – tymi słowami przywitał wszystkich Tomasz Made, dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji.
W finale, który rozegrał się na PGE Narodowym w Warszawie, uczestnicy zmierzyli się w 3 kategoriach:
– Wyścig: pokonanie jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym torze; – Programowanie: zaprogramowanie robota przygotowanego przez organizatorów turnieju; – Zadanie praktyczne: rywalizacja dwóch robotów przeciwnych drużyn, które miały do wykonania określone zadania na macie.
– Po podliczeniu końcowej punktacji całego turnieju – co trwało wieki - padły ze sceny słowa: „Trzecie miejsce w kategorii Zadanie Praktyczne zdobywa Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Czersku, brawo.” Wszyscy byliśmy w szoku, mieliśmy w oczach łzy szczęścia. – pisze Marcin Grada, opiekun drużyny. – Zdobyliśmy 3. miejsce w kraju w najbardziej widowiskowej i emocjonującej konkurencji! Uczniowie odebrali nagrody rzeczowe, medale, dyplomy oraz puchar dla drużyny. – nie ukrywa emocji w swoim wpisie pan Marcin.
Jest to projekt realizowany w ramach programu edukacyjno-technologicznego Laboratoria Przyszłości.
– Celem Ligi Robotów jest nie tylko promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, lecz także rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Ideę projektu oparto na kierunkach STEAM, łącząc naukę, inżynierię, technologię, sztukę i matematykę. Uczestnicy turnieju rozwijają umiejętności manualne i społeczne, zdobywając doświadczenie w budowie robotów, programowaniu i kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów. – czytamy na stronie organizatora.
Klasyfikacja w konkurencji Zadanie Praktyczne:
I miejsce Szkoła Podstawowa im. Ojca Świetego Jana Pawia II w Widzowie
II miejsce Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujezycznymi Nr 3 W Płocku
III miejsce Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Czersku