27.11.2023 16:08 0 MS/Gmina Gniew
Zakończył się projekt usuwania azbestu w gminie Gniew. Czy z powodzeniem? Czy udało się wypełnić zadania? Co zostało zrobione?
Zakończył się projekt pod nazwą „Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gniew”. W jego ramach udzielano dotacji osobom, które usunęły z obiektów budowlanych wszelkie wyroby zawierające azbest.
W projekcie wzięło udział 19 podmiotów. Spośród nich 7 udało się zrealizować oraz liczyć to zadnie. Prace obejmowały demontaż, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Przeprowadzono je w zgodzie z wymogami ochrony środowiska, a także przepisami BHP.
W ramach tego projektu usunięte zostało niemal 706 m2 eternitu z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych. Jak czytamy na stronie gminy Gniew: "przekazanych zostało do unieszkodliwienia około 10,358 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest."
Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu w formie dotacji udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (WFOŚiGW) oraz Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Koszt dofinansowania wyniósł ponad 4500 złotych.
Szczegółowe informacje na stronie gminy Gniew.