27.11.2023 16:08 0 MS/Gmina Gniew

Zakończył się projekt usuwania azbestu. Gmina Gniew udzielała dotacji

pixabay

Zakończył się projekt usuwania azbestu w gminie Gniew. Czy z powodzeniem? Czy udało się wypełnić zadania? Co zostało zrobione?

Zakończył się projekt pod nazwą „Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gniew”. W jego ramach udzielano dotacji osobom, które usunęły z obiektów budowlanych wszelkie wyroby zawierające azbest.

Komu się udało?

W projekcie wzięło udział 19 podmiotów. Spośród nich 7 udało się zrealizować oraz liczyć to zadnie. Prace obejmowały demontaż, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Przeprowadzono je w zgodzie z wymogami ochrony środowiska, a także przepisami BHP.

Co się udało?

W ramach tego projektu usunięte zostało niemal 706 m2 eternitu z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych. Jak czytamy na stronie gminy Gniew: "przekazanych zostało do unieszkodliwienia około 10,358 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest."

Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu w formie dotacji udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (WFOŚiGW) oraz Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Koszt dofinansowania wyniósł ponad 4500 złotych.

Szczegółowe informacje na stronie gminy Gniew.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...