27.07.2022 12:48 0 Materiał Partnera Materiał partnera
Bez względu na to, czy pozycjonowaniem zajmujemy się pierwszy raz, czy robiliśmy to już wielokrotnie, prawdziwe efekty zależą w dużej mierze od tego, jak zaplanujemy cały proces. Co powinno składać się na strategię pozycjonowania i jakie narzędzia pozwolą nam w realizacji tego zadania?
Strategia pozycjonowania to pierwszy krok, który przybliży nas do zwiększenia widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Jak dobrze wiadomo, działania bez konkretnego planu działania przypominają nieco pływanie po wzbudzonym morzu bez celu. Jednak nawet z konkretnym planem ciężko nam będzie w pewnym momencie zweryfikować, czy zbliżamy się do jego realizacji, czy też nie.
By już na samym starcie zmaksymalizować szansę odniesienia sukcesu w procesie pozycjonowania strony, zlećmy profesjonalistom wykonanie audytu SEO. Taki profesjonalny wywiad i szczegółowe badanie naszej strony pod kątem technicznym i merytorycznym pozwoli nam zebrać cenne informacje o tym, jak na dzień dzisiejszy prezentuje się SEO naszej strony, jakie są jej mocne strony, a które obszary wymagają pilnej poprawy.
Bardzo często taki audyt wykonywany jest podczas rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Jeśli jednak pozycjonujemy samodzielnie, warto skorzystać z obiektywnej opinii innych specjalistów, którzy być może w bardziej krytyczny sposób podejdą do naszego dzieła i dotychczasowych wyników pracy.
Gdy audyt SEO został wykonany, czas na stworzenie praktycznej strategii pozycjonowania. Ta powinna przede wszystkim opierać się o plan konkretnych czynności, które zamierzamy wykonać w krótkim i długim okresie. Jak będziemy rozbudowywać nasz serwis? Jaki segment klienta jest dla nas najważniejszy? Jakie słowa kluczowe będą opoką w dalszych działaniach SEO? Skąd będziemy czerpać linkowanie zewnętrzne?
Strategia, bez względu na to, jak inna od tych, które dotychczas realizowaliśmy, zawsze powinna obejmować procesy on-site i off-site naszej strony. Nie zapominajmy o tym, by dokładnie zweryfikować rynek i konkurencję. To być może ułatwi nam podejmowanie decyzji w kwestii kierunku naszej strategii.
Zauważyliśmy, że nasz biznes jest unikalny w regionie? Postawmy na strategię pozycjonowania lokalnego. Na tej podstawie projektujemy słowa kluczowe z odniesieniem do miasta czy regionu, a także zadbajmy o współpracę z lokalnymi serwisami, które mogą dostarczyć nam wartościowego z punktu widzenia strategii linkowania. Gdy strategia zostanie już stworzona, możemy rozpocząć właściwą fazę pozycjonowania, o której dowiemy się z https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.
Podczas długotrwałego procesu pozycjonowania nie zapominajmy o niezastąpionych narzędziach i oprogramowaniu dedykowanym właśnie dla osób zajmujących się poprawą widoczności swojej witryny. Popularyzacja procesu SEO i pozycjonowania otwarła przed nami ogromny wybór takich narzędzi, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych. Z których warto korzystać?
Na pewno na samym początku warto sugerować się natywnymi aplikacjami Google, czyli Google Search Console i Google Analytics, które ułatwiają tworzenie słów kluczowych oraz dostarczają szczegółowych danych analitycznych o naszej stronie i użytkownikach odwiedzających witrynę.
Nie zapominajmy o innych, zaawansowanych narzędziach jak Senuto, Semstorm czy SurferSeo. To kompleksowe narzędzia, za pośrednictwem których jesteśmy w stanie stworzyć optymalny pod SEO tekst, sprawdzić skuteczność fraz kluczowych, zweryfikować działania konkurencji, a także analizować efektywność strategii linkowania. Dzisiaj w praktyce ciężko mówić o skutecznym pozycjonowaniu bez wykorzystania nowoczesnych, bazujących na sztucznej inteligencji narzędzi online.