System mieszany z 4099 rowerami (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny 29,99 zł, w każdej z 16 gmin punkty ładowania baterii, możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią – taką wizję nowego Mevo proponują samorządy metropolii w wyniku dialogu konkurencyjnego z trzema firmami. We wtorek (26 stycznia) Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert.
Firmy, które zamierzaja stanać do złożenia ofert na obsługe nowego Mevo, mają na to czas do 2 marca. Głównymi kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą cena, ocena roweru oraz plan zarządzania systemem.
— W zeszłym tygodniu zakończył się ogłoszony w kwietniu ubiegłego roku dialog konkurencyjny dotyczący Mevo. Brały w nim udział trzy firmy. Potencjalni wykonawcy przedstawili swoje możliwości techniczne i proponowali konkretne rozwiązania poszczególnych aspektów Mevo. Główne założenia nowego Mevo zostały wypracowane zgodnie z rekomendacjami mieszkańców przedstawionymi podczas warsztatów i spotkań, szczegółowymi analizami (Analiza modelu funkcjonowania Mevo, Analiza przyłączy elektrycznych, Analiza finansowo-ekonomiczna Mevo, Analiza rozwiązań dot. funkcjonowania Mevo) oraz na podstawie badań ankietowych użytkowników Mevo - czytamy w komunikacie OMGGS.
Ostatnim etapem dialogu było zaproszenie potencjalnych wykonawców do składania ofert. Zaproszenia zostały przesłane we wtorek 26 stycznia. Na oferty OMGGS oczekuje do 2 marca.
— Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. Nowe Mevo będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (1000 rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). System będzie składał się z 717 stacji (wcześniej 660) - podają przedstawiciele Metropolii.
System ładowania baterii będzie zdecentralizowany. Punkty ładowania powstaną w każdej gminie. Przyszły operator musi zapewnić min. 31 takich punktów. Bateria musi pozwolić na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią (stawki jak za rower tradycyjny).
Nowe Mevo będzie działało w sezonie 9+3 – przez 9 miesięcy 100 procent floty, od grudnia do końca lutego 50 procent floty. Do dyspozycji użytkowników będą 2 rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 min jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 min na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł. Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu – będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 min. jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 min. na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
— Umowa będzie podpisana na 6 lat. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo - czytamy w komunikacie OMGGS.