08.01.2021 10:14 0 raz/gniew.pl
Końcówka 2020 roku to zawsze czas podsumowań i refleksji nad zakończonymi projektami. Jednak nie dla Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE, która listopad i grudzień poświęciła na intensywną współpracę oraz realizację nowych, a także dopracowanie odrobinę starszych zadań.
W listopadzie Biuro LOT KOCIEWIE rozpoczęło przedsięwzięcia dofinansowane przez Miasto Starogard Gdański, którymi były tablice małej architektury. Widząc zapotrzebowanie mieszkańców Kociewia i turystów zwiedzających Starogard Gdański, zamontowano tablice z planem miasta w najczęściej odwiedzanych przez nich miejscach. Plan jest jednym z ważniejszych elementów informacyjnych dla osób przyjezdnych. Mapa zachęca do zwiedzania miasta, jak również pomaga odnaleźć najważniejsze zabytki i instytucje miejskie.
— Do realizacji tego zadania zaprosiliśmy starogardzką artystkę Martynę Pazerę. Dzięki tej współpracy powstały bardzo ciekawe plansze, którego oryginalnym elementem są fragmenty starogardzkich legend – mówi Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE. - Rezultaty naszych działań, czyli tablice z planem miasta i kodami QR do pełnej wersji opowieści możecie zobaczyć przy Dworcu PKP, w Parku Nowe Oblicze oraz na Rynku.
W 2020 roku został również wydłużony szlak turystyczno-pielgrzymkowy z Pelplina do Piaseczna, który od 2019 roku upamiętnia koronację Matki Boskiej Piaseckiej oraz wizytę Jana Pawła II w Pelplinie. Dodatkowa tablica z przemówieniem papieża przed modlitwą Anioł Pański stanęła przy górze jego imienia. Podobnie jak na pozostałych tablicach na nowej można wysłuchać oryginalnego nagrania z 1999 roku skanując telefonem kod QR.
Jeszcze pod koniec 2020 roku Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE przy wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej zorganizowała webinar dla branży turystycznej oraz jednostek samorządowych z terenu Kociewia pn. „Marketing w social mediach i zarządzanie marką turystyczną w czasach pandemii - przykłady, sposoby, dyskusja...”, podczas którego eksperci poruszyli temat kierowania marką turystyczną w czasie trudnej sytuacji na rynku oraz marketingu turystycznego w internecie.
— Do przeprowadzenia szkolenia dla członków LOT KOCIEWIE i parterów z branży turystycznej zaprosiliśmy specjalistów w swoim fachu. Dra Jarosława Górskiego z Fundacji Best Place Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc oraz Marcina Nowaka współtwórcę bloga turystycznego gdziewyjechać.pl oraz kanału w serwisie YouTube Wędrowne Motyle – mówi Piotr Kończewski.
Podczas szkolenia online uczestnicy dowiedzieli się jak pandemia wpłynęła na wybór form odpoczynku i rekreacji przez turystów, a także jak przy pomocy prostych narzędzi zarządzać marką turystyczną. Na webinarze został poruszony również temat aktywności w social mediach, które przez ostatni rok stały się szczególnym kanałem komunikacji z mieszkańcami regionu i turystami.
Już z początkiem 2021 roku LOT KOCIEWIE rozpoczęła przygotowania do działań, które będą realizowane w kolejnych miesiącach.