14.07.2020 08:35 0 raz/mat.pras

Budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego coraz bardziej realna?

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Łukasz Razowski.jpg

To bardzo dobra wiadomość dla kierowców z Kociewia. Jak podał serwis prasowy gminy Starogard Gdański, projektanci złożyli w piątek (10 lipca) w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe starogardzkiej obwodnicy.

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe starogardzkiej obwodnicy to dokument, który rekomenduje najbardziej uzasadniony przebieg nowej trasy. Opracowanie powstało dzięki współpracy gminy Starogard Gdański z miastem Starogard Gdański oraz powiatem starogardzkim.

Z naszej, samorządowej perspektywy najbardziej optymalnym jest piąty wariant. Rozwiązanie to zakłada, że nowa droga będzie biec z Sucumina, poniżej Koteż, przed Janowem aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką i dalej za stadniną włącza się w bieg Drogi Krajowej 22. To on najpełniej zabezpiecza potrzeby mieszkańców i jest dla nich najmniej inwazyjny – podkreśla Magdalena Forc-Cherek, wójt gminy Starogard Gdański.

fot. UG Starogard Gdański

Co ważne, tzw. wariant V popierają wszystkie starogardzkie samorządy oraz mieszkańcy. Radni gminni, miejscy i powiatowi dali temu wyraz przyjmując stosowne uchwały intencyjne. Z kolei mieszkańcy Kociewia manifestowali swoje stanowisko podczas wizyty głowy kraju w regionie.

Obwodnica Starogardu Gdańskiego została w lutym tego roku wpisana do rządowego programu budowy stu obwodnic. Jak wówczas informował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku.

Będzie to droga o wysokich parametrach technicznych, dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. Jej szacowany koszt to 590 mln zł.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...