09.07.2020 09:49 2 rp/pomorskie.eu
Samorządowcy podpisali list intencyjny w środę (8 lipca) w sprawie współpracy planistycznej. Ta dotyczyć ma czterech węzłów drogowych, które połączą przyszłą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta z drogami regionalnymi.
Obietnica sfinansowania budowy Obwodnicy Metropolitalnej pojawiła się kilka tygodni temu w czasie prezydenckiej kampanii wyborczej. Jak zapowiada rząd, przetarg na budowę ma być ogłoszony jeszcze w wakacje. Ma być ona sfinansowana ze środków budżetu państwa, a nie - jak zakładano pierwotnie - z partnerstwa publiczno-prywatnego. Wartość inwestycji, która uplasowała się w pierwszej 10 najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce do realizacji w perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020, to 2,2 mld zł.
– Trzeba pamiętać, że mówiąc o obwodnicy metropolitalnej, tak naprawdę mówimy o dwóch drogach. To obwodnica metropolitalna oraz obwodnica Żukowa. Te drogi muszą być powiązane z lokalną siecią drogową – komentuje Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego przygotowało koncepcje przebiegu następujących odcinków dróg:
— węzeł „Wysoka” z węzłem „Chwaszczyno”,
— węzeł „Matarnia” - Port Lotniczy z węzłem „Miszewo”,
— węzeł „Glincz” z miejscowością Borkowo,
— węzeł „Żukowo” z węzłem „Gdańsk Karczemki”.
Fot. Gdansk.pl
Przygotowanych zostało kilka różnych wariantów dróg oraz prognozy natężenia ruchu.
List intencyjny w sprawie współpracy prawnej, planistycznej i projektowej został podpisany w środę (8 lipca) w Żukowie przez Mieczysława Struka, marszałka województwa pomorskiego, samorządowców z Gdańska, gminy Żukowo i powiatu kartuskiego oraz przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot i Portu Lotniczego Gdańsk. List przewiduje utworzenie Zespołu, który do końca roku wypracuje rozwiązania dotyczące zarówno harmonogramu dalszych prac projektowych, jak również wskazania źródeł ich finansowania.