27.11.2019 08:30 0 raz
Aż 34 tony azbestu zlikwidowano w Starogardzie Gdańskim od czerwca do września. Było to możliwe dzięki współfinansowaniu akcji przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Tak – jak podkreślają starogardzcy urzędnicy - wymierny efekt ekologiczny można było osiągnąć dzięki konkursowi pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Starogard Gdański – edycja 2019”. Mieszkańcy otrzymali pomoc na remont dachów i elewacji.
– Celem programu jest wskazanie mieszkańcom miasta szkodliwego wpływu azbestu na zdrowie człowieka oraz pomoc skutecznego usunięcia wyrobów zawierających azbest z najbliższego otoczenia – wyjaśnia Magdalena Nowak z Wydziału Informacji Społecznej Urzędu Miasta Starogard Gdański.
W sumie 21 uczestników konkursu, właścicieli nieruchomości z terenu miasta Starogard Gdański otrzymało stuprocentowy zwrot poniesionych kosztów w zakresie demontażu, transportu i utylizacji azbestu. Prace dotyczyły wymiany pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na inne materiały dostępne aktualnie na rynku oraz likwidacji zgromadzonego azbestu na podwórkach.
Co ważne, na przestrzeni lat 2009-2019 Starogard pozbył się z terenu miasta ponad 477 ton azbestu.
Całkowity koszt zadania wyniósł 14 594,18 zł z brutto z tego koszt podlegający refundacji z WFOŚiGW wyniósł 11 139,00 zł. Gmina Miejska Starogard dofinansowała z budżetu miasta pozostałą kwotę 3455,18 zł.