12.10.2019 09:00 0 Kwt/mat.prasowe
Rusza kampania „e-Polak potrafi!”, która jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne". To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych. Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie.
Działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to kolejna ich odsłona, w której ministerstwo koncentruje się na e-usługach.
– Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.
Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes.
– W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii – dodaje minister cyfryzacji.
Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci.
Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”.