07.10.2019 08:42 1 mike/Transport-publiczny.pl
Ponad 700 tysięcy złotych ma kosztować wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla dwóch dworców na linii helskiej – w Mrzezinie i Swarzewie. Trwa nabór ofert w postępowaniu przetargowym, który powinien się zakończyć 29 października br. Zwycięzca przetargu będzie miał 36 tygodni na przygotowanie dokumentacji, wraz z pozwoleniem na budowę.
Jak informuje portal Transport-publiczny.pl, tym razem przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej i okołoprojektowej ośmiu dworców w całej Polsce. Trzy obiekty na Pomorzu, które są objęte postępowaniem przetargowym, są położone w Szymankowie, Swarzewie i Mrzezinie. Łącznie na osiem projektów kolejarze chcą przeznaczyć 2,3 miliona złotych netto. Jedynym kryterium wyrobu wykonawcy ma być cena.
Dokumentacja projektowa dworca w Swarzewie będzie kosztować 441,1 tys. zł netto. Obiekt, który powstał w 1903 roku, jest objęty ochroną konserwatorską. Wedle założeń kolejarzy, celem przebudowy dworca jest przywrócenie mu funkcji dworcowych (hol poczekalnia, toaleta).
– Planowane jest przekształcenie obecnie zamieszkiwanego poddasza w przestrzeń techniczną, wyłączoną z użytkowania. Założono również rozbiórkę budynku gospodarczego i przebudowę budynku szaletów na wiatę rowerową. Przewidziano 10-20 stojaków rowerowych oraz kilkanaście miejsc parkingowych – informuje portal Transport-publiczny.pl.
Z kolei w przypadku dworca w Mrzezinie wartość zlecenia to 263,9 tys. zł netto. Nie jest to dworzec objęty ochroną konserwatorską. Obecnie budynek nie jest dostępny dla pasażerów – pomieszczenia częściowo są wykorzystywane przez PKP PLK i Polregio.
– W części niezajmowanej przez PLK planowana jest część związana z obsługą pasażerów. Przywrócona ma zostać historyczna bryła. Założono rozbiórkę dobudówek i wiaty technicznej oraz budowę wiaty przylegającej do budynku dworca, która służyć ma jako zadaszenie na rowery oraz poczekalnia zewnętrzna. Przewidziano 10-20 stojaków rowerowych oraz kilka miejsc parkingowych – czytamy na portalu Transport-publiczny.pl.
To oczywiście nie jedyne zmiany, które przewidziano wzdłuż linii kolejowej nr 213. Łącznie na szlaku z Redy do Helu ma powstać lub być zmodernizowanych 11 obiektów dworcowych za kwotę ponad 76 milionów złotych, o czym pisaliśmy tutaj.