13.11.2025 13:00 0 MS/ZUS województwa pomorskiego
Rodzice i opiekunowie z Kociewia, którzy nie zdążyli jeszcze złożyć wniosku o świadczenie "Dobry Start", popularnie nazywane "300 plus", muszą się pospieszyć. Czas na ubieganie się o tegoroczne wsparcie na wyprawkę szkolną mija nieodwołalnie 30 listopada. Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w regionie wpłynęło już blisko 219 tysięcy wniosków, które obejmują ponad 324 tysiące dzieci. Łączna suma wypłaconego na Pomorzu wsparcia przekroczyła dotąd imponującą kwotę 93 milionów złotych.
Program "Dobry Start" to jednorazowe wsparcie w wysokości 300 złotych na każde uczące się dziecko. Świadczenie jest przyznawane niezależnie od dochodu rodziny. Jego celem jest pomoc w zakupie podręczników, zeszytów oraz pozostałego niezbędnego wyposażenia do szkoły. Prawo do świadczenia ma każde dziecko uczące się w szkole podstawowej, średniej, policealnej lub innej placówce edukacyjnej, do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności – do ukończenia 24. roku życia.
Wnioski w tegorocznej edycji przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej. Mieszkańcy Pomorza, podobnie jak wszyscy w kraju, mogą skorzystać z czterech dogodnych kanałów:
Aplikacja mZUS.
Platforma PUE ZUS (eZUS).
Bankowość internetowa.
Portal Emp@tia.
Niezależnie od wybranej metody złożenia wniosku, cała dalsza korespondencja z ZUS w tej sprawie prowadzona jest poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Dlatego osoby, które jeszcze nie mają na niej aktywnego profilu, powinny go niezwłocznie założyć. Szczegółowe instrukcje są dostępne na stronie internetowej zus.pl. Świadczenie wypłacane jest wyłącznie na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku, powinny zebrać niezbędne dokumenty i dane. Potrzebny będzie dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres e-mail, a w stosownych przypadkach – orzeczenie o niepełnosprawności dziecka. Konieczne jest także podanie numeru PESEL dziecka oraz pełnej nazwy i adresu szkoły, do której uczęszcza. Warto pamiętać, że za wnioski złożone w listopadzie, świadczenie trafi na konta bankowe najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.