10.09.2025 15:00 0 WGC / Miasto i Gmina Pelplin
W gminie Pelplin zakończono zadanie związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych. Prace objęły sześć budynków w różnych miejscowościach, a przedsięwzięcie zostało w całości sfinansowane z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
W ramach zadania z terenu Gminy Pelplin zebrano, przetransportowano i unieszkodliwiono odpady zawierające azbest z 6 budynków znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych w miejscowościach: Wola, Gręblin, Pomyje, Bielawki (2 nieruchomości) i Rożental. Łączna masa usuniętych odpadów wyniosła 36,740 Mg. Odpady zostały przekazane do unieszkodliwienia na składowisku w miejscowości Małociechowo w gminie Pruszcz.
Umowa dotacji nr WFOŚ/D//II-3/2723/2025/AZBEST – 2024 została podpisana 10 kwietnia 2025 roku pomiędzy WFOŚiGW, reprezentowanym przez prezesa zarządu Łukasza Tamkuna, a Gminą Pelplin, reprezentowaną przez burmistrza Mirosława Chyłę.
Koszt kwalifikowalny zadania wyniósł 22.044,00 zł. W takiej samej wysokości przyznano dofinansowanie w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w Gdańsku w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.