26.08.2025 13:00 0 WGC / KPP Tczew
W Tczewie 51-letni mieszkaniec miasta padł ofiarą oszusta, który podszył się pod konsultanta banku. Pokrzywdzony przekazał kod weryfikacyjny, a sprawca wykonał przelew, w wyniku którego z konta zniknęło 26 tysięcy złotych.
Do mieszkańca Tczewa zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że na koncie wykryto podejrzane transakcje i konieczne jest szybkie zabezpieczenie środków. Podszywając się pod konsultanta, przekonał 51-latka do podania kodu weryfikacyjnego. Oszust wykorzystał go do przelewu, co spowodowało stratę w wysokości 26 tysięcy złotych.
Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą o podanie kodów SMS, numerów logowania czy haseł do bankowości internetowej. Każda taka prośba oznacza próbę oszustwa.
Aby uniknąć podobnych sytuacji, należy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
nie podawać kodów SMS ani danych logowania przez telefon czy Internet,
w razie wątpliwości rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do banku na oficjalny numer infolinii,
nie działać pod presją czasu,
chronić swoje dane i nie przekazywać ich obcym,
konsultować podejrzane sytuacje z bliskimi,
zgłaszać próby oszustwa Policji lub bankowi.
Policjanci apelują o rozwagę podczas rozmów telefonicznych dotyczących finansów. Jedna nieprzemyślana decyzja może kosztować utratę wszystkich oszczędności.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.