13.07.2025 09:00 0 WGC / KPP Tczew
Policjanci z Tczewa w ciągu kilku dni przyjęli aż siedem zawiadomień od osób oszukanych w trakcie internetowych transakcji. Wśród poszkodowanych są mieszkańcy gminy w różnym wieku.
Pomiędzy 5, a 10 lipca funkcjonariusze z Tczewa odebrali siedem zgłoszeń dotyczących oszustw internetowych. Poszkodowani to osoby w wieku od 26 do 72 lat. We wszystkich przypadkach pieniądze zostały przelane, lecz zamówione towary nie dotarły lub były niezgodne z opisem.
32-latek zapłacił 900 zł za kierownicę do gry, której nie otrzymał. 26-latka zamówiła wózek spacerowy za 2 000 zł, ale również nie doczekała się przesyłki. 40-letnia kobieta straciła 600 zł na zakup jacuzzi. 22-latek zapłacił prawie 3 000 zł za smartfona, który nigdy nie dotarł. 48-latka kupiła bilety na koncert za ponad 1 000 zł, które nie zostały wysłane. 72-latka otrzymała obuwie niezgodne z opisem. 47-latka straciła 1 600 zł po kliknięciu w link dotyczący platformy telewizyjnej i podaniu swoich danych.
Oszuści najczęściej prosili o przelewy, kody BLIK lub przesyłali fałszywe linki do płatności.
Policjanci przypominają o zasadach bezpieczeństwa:
Kupuj tylko na sprawdzonych platformach i od zaufanych sprzedawców.
Nie płać z góry, jeśli nie masz pewności, że sprzedawca jest wiarygodny.
Zwracaj uwagę na podejrzanie niskie ceny.
Sprawdzaj opinie o sprzedającym.
Nigdy nie podawaj danych do logowania ani kodów BLIK osobom, których nie znasz.
Nie klikaj w podejrzane linki – szczególnie te przesyłane SMS-em lub przez komunikatory.
Pamiętaj – pośpiech to najlepszy sprzymierzeniec oszustów. Zawsze zastanów się, zanim zapłacisz!
Jeśli padłeś ofiarą oszustwa – niezwłocznie zgłoś sprawę na Policję.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.