31.03.2025 16:00 0 WGC / KPP Tczew
51-letnia kobieta z Tczewa padła ofiarą oszustwa. Mężczyzna, podając się za pracownika pomocy technicznej portalu sprzedażowego, nakłonił ją do przekazania kodów BLIK. Straciła w ten sposób blisko 10 000 złotych.
Policjanci z Tczewa przyjęli zgłoszenie od 51-letniej kobiety, która została oszukana metodą na pracownika pomocy technicznej. W sobotę, 29 marca 2025 roku, skontaktował się z nią mężczyzna podający się za przedstawiciela znanego portalu sprzedażowego. W rozmowie przekonał pokrzywdzoną, że w celu zabezpieczenia konta powinna wygenerować i przesłać mu kody BLIK. Kobieta wykonała jego instrukcje, po czym oszust natychmiast wypłacił środki z bankomatów. Łączna kwota strat wyniosła blisko 10 000 złotych.
Po zorientowaniu się, że padła ofiarą przestępstwa, kobieta zgłosiła sprawę na policję. Funkcjonariusze apelują o ostrożność i przypominają, że żadna instytucja ani portal sprzedażowy nie prosi o przekazywanie kodów BLIK przez telefon.
Tczewscy policjanci radzą, jak nie dać się oszukać:
nigdy nie przekazuj kodów BLIK osobom, których nie znasz osobiście,
banki i portale sprzedażowe nie kontaktują się telefonicznie z prośbą o autoryzację transakcji czy podanie kodów,
zachowaj ostrożność, jeśli ktoś podaje się za pracownika pomocy technicznej – zweryfikuj to bezpośrednio, dzwoniąc na oficjalny numer instytucji,
jeżeli podejrzewasz oszustwo, natychmiast skontaktuj się z bankiem i zgłoś sprawę na Policję.
– Policjanci apelują o czujność i ostrzeganie bliskich przed tego typu oszustwami. Pamiętajmy – nasze bezpieczeństwo finansowe zależy od naszej rozwagi – mówi sierż. Katarzyna Ożóg, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tczewie.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.