19.02.2025 07:00 0 MS/Starogard Gdański

Azbest w Starogardzie Gdańskim. Zgłoś chęć usunięcia

Zdjęcie: Magdalena Nowak

Prezydent Miasta Starogard Gdański ogłasza rozpoczęcie procesu składania wniosków o przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem materiałów zawierających azbest i utylizacją odpadów azbestowych. W ramach planowanego zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Starogard Gdański” w 2025 roku, osoby fizyczne oraz wspólnoty mieszkaniowe, które posiadają tytuł prawny do nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Starogard Gdański, mogą zgłaszać się do Urzędu Miasta w celu ubiegania się o bezpłatne usunięcie azbestu.

Zakres prac obejmuje:

Likwidację płyt azbestowych z dachu, elewacji budynków lub innych obiektów.

Usunięcie składowanych wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie nieruchomości.

Koszty związane z realizacją tych prac pokryje w całości Gmina Miejska Starogard Gdański. Priorytetem przy kwalifikowaniu wniosków będzie kolejność ich składania, dlatego zachęcamy do jak najszybszego złożenia aplikacji. Wnioski będą rozpatrywane do wyczerpania dostępnych środków przeznaczonych na realizację zadania.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski można składać w następujących miejscach:

W Urzędzie Miasta Starogard Gdański przy ul. Gdańskiej 6 (Biuro Obsługi Klienta).

W siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta przy ul. Zblewskiej 18.

Za pośrednictwem platformy ePUAP lub e-Doręczenia.

Termin składania wniosków:

Kompletny wniosek należy złożyć do 30 kwietnia 2025 roku. Wnioski złożone po tej dacie nie będą rozpatrywane. Formularze wniosków dostępne są zarówno w siedzibach urzędów, jak i na stronach internetowych: www.starogard.pl oraz www.czystemiasto.starogard.pl.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...