21.07.2024 08:00 0 MS/KPP w Świeciu

Oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Świecia straciła swoje oszczędności

Zdjęcie: KPP w Świeciu

Blisko 70 tysięcy złotych straciła 39-latka ze Świecia. Kobieta, pod namową osób podających się za pracownika banku i prokuratora, wypłaciła gotówkę, po czym wpłaciła ją w bankomacie na wskazane rachunki. W ten sposób miała uchronić swoje oszczędności przed oszustami. Jak się okazało, pomimo zapewnień rozmówców, pieniądze nie wróciły na jej konto.

Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie zdrowego rozsądku w przypadku otrzymania tego typu telefonów.

Szczegóły oszustwa

Do dyżurnego komendy w Świeciu zgłosiła się 39-letnia mieszkanka miasta, która poinformowała o utracie pieniędzy z rachunku bankowego. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku i zapytała, czy składała wniosek o kredyt. Kiedy zaprzeczyła, rozmówczyni powiedziała, że ktoś posługuje się jej danymi i chce wyłudzić kredyt. Po chwili zadzwonił do niej kolejny telefon. Tym razem mężczyzna, podający się za prokuratora, potwierdził w rozmowie, że konto 39-latki zostało zhakowane. Poinformował również, że w związku z tym został jej przydzielony konsultant w banku i ma postępować zgodnie z jego instrukcjami.

Fałszywe polecenia i utrata oszczędności

Ponownie kontakt z pokrzywdzoną nawiązała kobieta podająca się za pracownika banku. Poleciła, aby wypłaciła pieniądze ze swojego konta bankowego. Mieszkanka Świecia pobrała blisko 70 tysięcy złotych. Gotówkę wpłaciła następnie w kilku transakcjach we wpłatomacie innego banku, akceptując kody podawane jej przez rozmówcę. Kobieta zapewniała ją, że w ten sposób ochroni pieniądze przed utratą. Gdy ta skontaktowała się ze swoim bankiem, okazało się, że została oszukana.

Apel policji

Policja apeluje o zachowanie czujności i zdrowego rozsądku w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Pamiętajmy, że dzwoniące do nas osoby nie zawsze są tymi, za które się podają. Nie działajmy pochopnie. Zanim zdecydujemy się na wypłatę gotówki czy też inne transakcje, porozmawiajmy z pracownikiem banku i upewnijmy się, czy podana telefonicznie informacja jest faktycznie prawdziwa. Być może w ten sposób ochronimy zgromadzone środki pieniężne przed ich utratą.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...