21.02.2022 14:45 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Pozycjonowania Francja – kto powinien inwestować w taką usługę?

pixabay.com

Ekspansja na rynek zagraniczny w dzisiejszych czasach jest dość powszechnym zjawiskiem, zwłaszcza dla dużych przedsiębiorstw, które wypracowały sobie silną pozycję na rynku krajowym. Pozyskiwanie klientów z zagranicy to doskonała okazja na rozwój, a także większe zyski i globalną rozpoznawalność. Jednym z najczęściej wybieranych przez polskich przedsiębiorców kierunków jest Francja. Czy warto właśnie w tym kraju promować swój biznes za pomocą Internetu?

Pozycjonowanie zagraniczne – na czym polega?

W dobie wysoko rozwiniętej technologii reklamowanie swojej firmy i docieranie do klientów zagranicznych nie jest problemem. Komunikat marketingowy może dotrzeć na drugi kraniec świata w kilka sekund. To zasługa Internetu. Sieć umożliwia przedsiębiorcom promowanie swojej firmy nawet w najbardziej odległych krajach.

Jedną z najskuteczniejszych metod jest pozycjonowanie zagraniczne, czyli zwiększenie widoczności i poprawa pozycji strony w zagranicznej wersji wyszukiwarki. Dzięki odpowiedniej optymalizacji oraz czynnościom wykonywanym poza domeną możliwe jest wypracowanie wysokiej pozycji za granicą. To z kolei pozwala na pozyskiwanie klientów obcojęzycznych, rozwój firmy i zwiększenie rozpoznawalności na poza granicami kraju.

Kto powinien promować swoją firmę we Francji?

Francja to kraj z wysoko rozwiniętą gospodarką i pełnym potencjału rynkiem. Nic więc dziwnego, że polscy przedsiębiorcy bardzo często próbują docierać właśnie do tego kraju. Ale czy jest to dobre rozwiązanie dla każdej firmy? Czy każdy powinien inwestować w zwiększenie widoczności w tym państwie? Absolutnie nie. Pozycjonowanie Francja to usługa przeznaczona dla przedsiębiorstw, którym nie wystarcza już rynek krajowy i chcą poszerzyć swoją działalność o zagranicznych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że jeden produkt czy usługa nie będą cieszyć taką samą popularnością w każdym kraju. Istotne jest dokładne zbadanie rynku i przeanalizowanie, czy ekspansja na dany kraj będzie opłacalna. Jeśli po dogłębnych badaniach uznasz, że Francja to kraj z dużym potencjałem w kontekście Twojej branży, możesz zacząć myśleć o zwiększaniu widoczności we francuskiej wersji wyszukiwarki.

Dlaczego pozycjonowanie zagraniczne jest droższe?

Decyzja o poszerzeniu zakresu swojej działalności o inne państwa powinna być dobrze przemyślana. Jak zostało wspomniane, nie w każdym kraju dana branża ma szanse na sukces – w niektórych przypadkach próba pozyskania klientów zagranicznych może skończyć się niepowodzeniem, a nawet porażką finansową. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie zagraniczne to najdroższy rodzaj pozycjonowania. Wynika to z kilku kwestii:

  • Konkurencja – w krajach tak wysoko rozwiniętych gospodarczo, jak Francja wiele przedsiębiorstw z różnych zakątków świata walczy o konsumentów. Dlatego też w niemal każdej branży trzeba liczyć się z dużą konkurencją. A im większa konkurencja, tym trudniej jest zdobyć wysoką pozycję – proces trwa dłużej i jest bardziej pracochłonny.

  • Strona w innym języku – aby podbić rynek francuski, nie wystarczy strona w języku polskim, ani nawet w języku angielskim. Mimo że Francuzi dobrze porozumiewają się po angielsku, do zwiększania widoczności konieczna jest strona napisana w ich języku urzędowym. Tworzenie nowego serwisu i całego contentu to spore wyzwanie, ponieważ nie wystarczy tylko przetłumaczyć polskich treści. Trzeba uwzględnić różnice w określeniach branżowych i ogólnym stylu wypowiedzi.

  • Analiza rynku – agencja zajmująca się pozycjonowaniem będzie musiała dobrze zbadać rynek przed planowaniem strategii. Jest to dodatkowy czas pracy, co wpływa oczywiście na cenę usługi.

  • Analiza różnic kulturowych – przy tworzeniu strony internetowej trzeba uwzględnić różnice kulturowe. To, co sprawdza się w Polsce, we Francji może nie być skuteczne, a wręcz szkodliwe dla wizerunku firmy.


Czytaj również: