02.09.2021 15:44 0 MW
W powiecie tczewskim trwa naprawa lokalnych dróg w ramach inwestycji pn. „Przebudowa dziewięciu odcinków dróg powiatowych polegająca na położeniu dywaników asfaltowych typu Slurry Seal". Uwaga! Mogą być utrudnienia.
W związku z licznymi dziurami i koleinami w nawierzchni drogowej Starostwo Powiatowe w Tczewie przystąpiło do naprawy pasów asfaltu. Do tej pory udało się wyremontować część dróg na terenie gmin: Tczew, Pelplin oraz Subkowy, z czego tylko w poprzednim roku udało się wyremontować 40 km dróg powiatowych na całym jego obszarze.
— W ramach przeprowadzonych w ubiegłym roku zadań na zniszczonych drogach położono nową nawierzchnię bitumiczną oraz zastosowano nowe oznakowanie pionowe i poziome. Dzięki temu poprawił się nie tylko komfort jazdy, ale i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników - mówi Marcin Stolarski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Tczewie.
Powiat Tczewski pozyskał na inwestycję środki z Rządowego Funduszu Dróg. Dofinansowanie (w wysokości 50% wartości całego zadania) pozwoli na realizację inwestycji pn. Remont dziesięciu odcinków dróg powiatowych polegający na położeniu dywaników asfaltowych typu "Slurry Seal". Całość zadania wynosi blisko 3,3 mln zł.
— Będziemy realizować kolejne 9 inwestycji drogowych. W bieżącej kadencji wychodzimy z założenia, że w ramach uzyskanych środków chcemy zrealizować konkretne zadania we wszystkich gminach wchodzących w skład naszego Powiatu. Pragnę zaznaczyć, że dofinansowanie udało się uzyskać w dużej mierze dzięki wsparciu samorządów gminnych, które współfinansują nasze zadanie – wymienia Mirosław Augustyn, Starosta Tczewski.
Remonty odcinków dróg będą realizowane na terenie Gminy Gniew: w Małych Walichnowych, Polskim Gronowie, Gniewie na ul. 27 Stycznia. W gminie Tczew: na odcinku Tczew - Gorzędziej – Rybaki – Gręblin, Turze – Małżewo – Swarożyn, Małżewo – Stanisławie, Bałdowo – Narkowy – Subkowy. W gminie Pelplin: Pelplin – Kulice – Nowa Cerkiew oraz dwie ulice w mieście Tczew: ul. 30 Stycznia oraz Jana z Kolna.
— Drogi są remontowane technologią „Slurry Seal”. Polega ona na wypełnianiu nierówności, kolein oraz wykonaniu cienkiej nakładki (do około 2 cm.) na powierzchni remontowanej drogi przy pomocy półpłynnej mieszanki mineralno- emulsyjnej wytworzonej w specjalistycznym kombajnie. Dzięki tej technologii nawierzchnia pozostanie solidna, przydatna do użytku i bezpieczna - dodaje rzecznik.
Fot. Powiat Tczewski
Urzędnicy przyznają, że dzięki tej metodzie unika się dłuższego zamykania dróg z powodu remontu. Podczas prowadzenia robót ruch będzie odbywał się wahadłowo.