Zwiększenie zysków ze sprzedaży towarów czy usług to nadrzędny cel każdego biznesu. Trudno więc pozostawić go przypadkowi. Większość firm inwestuje w każdy możliwy rodzaj reklamy. Jednym z nich są materiały POS.
Materiały POS wspierają sprzedaż i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Jak jednak to robią i czy są skuteczne w każdym przypadku? Zachęcamy do lektury, aby poznać odpowiedzi na powyższe pytania.
POSM to angielski skrót od point of sale marketing. W języku polskim zazwyczaj używa się jednak innego skrótowca, czyli POS (ang. point of sale). Oprócz tego funkcjonuje jeszcze inne, rzadziej stosowane określenie: POP (point of purchase).
Skrótowce stanowią zbiorcze określenie wszelkich materiałów reklamowych, które mają na celu zwiększyć rozpoznawalność marki, skierować klienta w odpowiednie miejsce oraz wzmocnić sprzedaż. Dla przykładu mogą to być:
– standy i stojaki,
– podajniki,
– wobblery,
– roll-upy,
– infokioski,
– plakaty oraz naklejki,
– ulotki czy broszury
oraz wiele innych. Cechą łączącą wszystkie wymienione materiały POS jest ukierunkowanie na klienta detalicznego z pominięciem masowych środków przekazu.
Skoro wiadomo już, czym są wspominane materiały, warto przyjrzeć się potencjalnym korzyściom, jakie ze sobą niosą. Zgodnie ze swoją nazwą mają na celu zwiększenie sprzedaży. Dzieje się to przy pomocy estetycznego przekazu, np. hasła reklamowego czy wyeksponowania nazwy marki. Klient wie wtedy, gdzie się udać po produkt, którego potrzebuje. Co więcej, może w ten sposób poczuć się zachęcony do kupna. Dlatego dystrybucja materiałów POS ma duże znaczenie dla każdego biznesu. Bez tego dotarcie do klienta byłoby utrudnione, a sprzedawcy musieliby ciągle odpowiadać na takie same pytania. Wyszczególnienie miejsca, w którym znajdują się np. produkty eko czy niskoprocentowe alkohole, od razu zwracają uwagę klientów.
Materiały point of sale sprawdzają się również poza obrębem sklepu. Można je ustawić przed wejściem a nawet w dowolnym innym miejscu. W ten sposób pomogą potencjalnym nabywcom trafić w odpowiednie miejsce.
Zainwestowanie w baner, roll-up czy plakat to zaledwie część działań marketingowych potrzebnych do osiągnięcia zamierzonego efektu. Istotne jest również ich rozmieszczenie. Profesjonaliści, którzy zajmują się dystrybucją materiałów POS mogą pomóc w tej kwestii. Z ich wieloletniego doświadczenia oraz znajomości branży powstają projekty, które w znakomitej części przyczyniają się do intensyfikacji sprzedaży, a przez to zwiększenia zysków.
Najlepiej zdecydować się na zakup u firm, które specjalizują się w dostarczaniu usług wspierających procesy biznesowe. Tylko oni są w stanie zagwarantować wysoką jakość materiałów, ich wytrzymałość na uszkodzenia oraz fachowy montaż w strategicznie zaplanowanych miejscach. Dystrybucja materiałów POS jest bowiem sztuką, która rządzi się własnymi prawami i tylko prawdziwi artyści potrafią stworzyć wielkie dzieła. To nieprzypadkowe porównanie, ponieważ materiały point of sale muszą wyróżniać się wysokim poziomem estetycznym. Warto więc zaufać firmom, które podchodzą do zagadnienia w sposób kompleksowy.