24.08.2020 14:30 0 raz/mat.pras
Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie uzyskało dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w wysokości 17 850 zł. Dzięki temu powstanie projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży.
Celem projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jest prezentacja wydarzeń historycznych w nowatorskiej wersji.
— W tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak, aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS w Tczewie. - Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.
Cyfrowa rzeczywistość to jednak nie wszystko. Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach bitwy oraz inscenizację bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i plener malarski.
— Efektem końcowym projektu będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Hildebrandt.
Parterami projektu są Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie, Bractwo Rycerskie Kerin, Koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Tczewie.