07.05.2020 08:15 0 rp/pomorskie.eu

Złota Kampania „Sądu Ostatecznego” Memlinga doceniona przez Amerykanów

Fot. Pomorskie.eu

Aż dwa projekty gdańskiego studia otrzymały nagrody w globalnym konkursie, w którym są wyróżniani najlepsi specjaliści branży kreatywnej. Złota Kampania promująca „Sąd Ostateczny” Memlinga – spot i kalendarz na 2019 rok zachwyciła jury konkursowe.

Spośród 3820 zgłoszeń z 50 krajów świata, projekty gdańskiego studia zdobyły dwa razy platynę oraz złoto w tegorocznej edycji amerykańskiego konkursu MUSE Design Awards. Do tego konkursu nie zgłaszają się amatorzy i początkujący, biorą w nim udział firmy przygotowujące projekty dla znanych marek z wielu branż.

Niektórym zdobycie nagrody MUSE Award pozwoliło wejść na odpowiednie tory i poziom – powiedział Kenjo Ong, dyrektor generalny konkursu. – W epoce, w której niestety przesycenie mediów wypiera prawdziwe talenty, niezwykle potrzebna jest platforma skupiająca najbardziej kreatywnych w branży. Dla niektórych tą platformą jest MUSE Awards i to właśnie tutaj tworzyli oni swoją historię – dodał.

Namalowany przez Hansa Memlinga tryptyk „Sąd Ostateczny”, znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku był inspiracją dla twórców dwóch nagrodzonych projektów. Muzeum zleciło TOFU Studiu przygotowanie kampanii promującej obraz. Jej głównym celem miało być wzbudzenie zainteresowania tryptykiem wśród turystów i uświadomienie mieszkańcom regionu obecności tego bezcennego dzieła w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku.

W ich dziełach pojawiła się złota która usytuowana jest w centralnej części obrazu, a ma niej spoczywają stopy Jezusa Chrystusa. Kampania została podzielona na dwie części. Najpierw zostały zaprojektowane grafiki ze złotą kulą wyeksponowaną na czerwonym tle z logo Muzeum Narodowego w Gdańsku. Dodatkowym elementem był tramwaj oklejony złotą folią. Następnie model kuli został przeniesiony na fotografie wykonane w ramach sesji zdjęciowej sześciu wybranych miejscach w Trójmieście.

Muzeum Narodowe w Gdańsku otrzymało drugą nagrodę w kategorii kampanie promocyjno-marketingowe za projekt Złota Kampania, promującą obraz „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga oraz trzecią nagrodę w kategorii identyfikacja muzeum za projekt Identyfikacja Wizualna Obrazu „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...