24.09.2021 08:28 0 MW

Aż 7 ofert złożonych w przetargu na opracowanie koncepcji programowej obwodnicy Starogardu Gdańskiego

Fot. MW

Rusza program budowy 100 obwodnic. Jedna z nich powstanie w Starogardzie Gdańskim. Właśnie ogłoszono, że w przetargu na opracowanie koncepcji programowej obwodnicy wystartuje 7 firm. Która wygra? Wcale nie cena tu będzie miała tylko znaczenie.

Długo oczekiwana budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego - rusza w kolejny etap jej przygotowań. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Gdańsku ogłosiła listę firm ubiegających się w przetargu o opracowanie koncepcji programowej.

Na ogłoszenie o przetargu odpowiedziało siedem firm. Na żądanie, czyli wyżej wymieniony dokument GDDKIA przeznaczyła 4,86 mln zł. Najniższą ofertę zaoferowała firma S.T.I. Polska z kwotą 3 412 266 zł, a najwyższą zaproponowała Transprojekt Warszawa – 6 076 200 zł.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Gdańsku przyznaje, że cena jest tylko jednym z kryteriów oceny ofert. Jej wartość o 100 procentowej skali wynosi 60 proc. Ponadto do oceny zostanie wzięte doświadczenie personelu projektowego i za to jest 25 proc. liczone do oceny oraz 15 proc. doświadczenie zespołu geologicznego. Obecnie oferty są sprawdzane.

W grudniu 2020 roku Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant V obwodnicy, omijający miasto od jego Południowej strony.

Wskazaliśmy go jako wariant preferowany składając w marcu br. do Urzędu Gminy w Starogardzie Gdańskim wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji - mówi Piotr Michalski, specjalista ds. Komunikacji społecznej. — Trasa w tym wariancie będzie miała ok. 16,1 km długości i klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (ew. skrzyżowań, w zależności od wyników analiz): Starogard Zachód, Starogard Południe, Jabłowo i Starogard Wschód. Koncepcja programowa jest opracowaniem projektowym, które doprecyzuje rozwiązania techniczne obwodnicy.

Każdy, kto jechał w godzinach szczytu wie, że jazda po Starogardzie, która pełni rolę węzła drogowego na Kociewiu, jest trudna. Dlatego głównym celem budowy obwodnicy, o którą zabiegano od lat, jest poprawa komfortu w poruszaniu się w ruchu kołowym po mieście. Płynność i bezpieczeństwo oraz skrócenie czasu podróży to najważniejsze aspekty dla mieszkańców i przejeżdżających przez stolicę Kociewia ludności.

Głównymi celami budowy obwodnicy są zwiększenie płynności układu komunikacyjnego i skrócenie czasu podróży oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników. Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t.

Obwodnica powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy 100 obwodnic.


Czytaj również:

Komentarze

W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.