09.10.2022 04:03 0 MW/UM w Tczewie
Przed nami trzecia edycja Badania Klimatu Rowerowego. Trzeba wypełnić ankietę, w której wyrażamy nasze zdanie o dostępności miasta pod potrzeby jazdy rowerowym. Udział jest anonimowy i zajmuje 10 min. Do dzieła.
Badanie to już było przeprowadzone w 2018 i 2020 roku. Teraz czas na kolejne.
— Przedstaw swoją opinię na temat warunków korzystania z roweru w Twojej miejscowości lub gminie. Podziel się swoimi spostrzeżeniami z osobami kształtującymi politykę rowerową i zarządcami ruchu. Przekaż ważną informacje zwrotną – opinię eksperta, codziennego użytkownika przestrzeni publicznej- zachęcają do udziału w ankiecie organizatorzy.
Jak wziąć udział w badaniu?
Narzędziem badawczym jest ankieta on-line. Należy wejść na stronę internetową www.rowerowyklimat.pl po naciśnięciu przycisku „weź udział – wypełnij ankietę” następuje przeniesienie do formularza ankiety.
Czym jest Badanie Klimatu Rowerowego?
— Jest to próba zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Tczewie. Badanie zostało przeprowadzone według sprawdzonej i rozwijanej od 1998 roku metodologii “Fahrradklima – Test” i było realizowane przez Polską Unię Mobilności Aktywnej (PUMA) w porozumieniu z innymi organizacjami rowerowymi Europy, zrzeszonymi w Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF)- tłumaczą organizatorzy.
'W badaniu w skali ocen od 1 do 6, “jedynka” to najlepsza ocena, a “szóstka” to najgorsza. W badaniu w 2020 r. miasto Tczew uzyskało średni wynik 2,73 (w 2018 było to 3,15). Średni wynik miast niemieckich w klasie miast 50.000-100.000 mieszkańców to 3,8. Na ponad 100 miast niemieckich w tym przedziale ludnościowym, tylko 1 z nich miał lepszy wynik, niż Tczew. W badaniu z 2020 r. miasto Tczew spośród 27 pytań poprawiło wyniki w 26 z nich, a w 1 utrzymało ocenę na podobnym poziomie'- czytamy w opracowanym raporcie.
Organizatorzy czekają na nasze odpowiedzi, ponieważ wyniki badania, w szczególności te moduły, gdzie odpowiedzi były najniższe, posłużą nam do wprowadzania konkretnych rozwiązań oraz ujęcia odpowiednich działań w programach i kampaniach przez nas realizowanych.